Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Μπάμιες με Κοτόπουλο


Μπάμιες με Κοτόπουλο !

παραδοσιακό Ελληνικό, καλοκαιρινό φαγάκι !

photos ερασι τέχνης


 


γι αυτό το φαγητό χρειαζόμαστε :

μπάμιες - φρέσκες ή ένα πακέτο *
λίγο κοτόπουλο
ξερά κρεμμύδια
μερικές σκελίδες σκόρδο
ντομάτες
προαιρετικά ψιλοκομμένο μαϊντανό
ελαιόλαδο
αλατοπίπερο
ξύδι
μιά στάλα ζαχαρίτσα


πώς έγινε το φαγητό :

το πρωί έβγαλα τις μπάμιες από το πακέτο, τις έριξα σε μιά λεκανίτσα, τις έλουσα με ξύδι και τις άφισα αρκετά στον ήλιο (στη βεράντα)

μετά από 2-3 ώρες (μπορούμε να τις αφίσουμε πολύ λιγότερο) τις έπλυνα κάτω απ' τη βρύση με μπόλικο νερό και τις άφισα στο σουρωτήρι να στραγγίξουν.


στο μεταξύ,
έμπηξα σκορδάκι στα κομμάτια του κοτόπουλου,
έβαλα σε βαθύ τηγάνι λίγο ελαιόλαδο,
έκοψα μέσα ξερά κρεμμύδια και τα γύριζα ως να γυαλίσουν λίγο.
ύστερα έβαλα μέσα το κοτόπουλο να τσιγαριστεί μαζί με τα κρεμμύδια


όταν το κοτόπουλο πήρε χρώμα, άδειασα όλο αυτό - κοτόπουλο, κρεμμύδια και λάδι - μέσα σε μιά γάστρα (αν δεν έχουμε γάστρα, το βάζουμε σε ταψί)




στο ίδιο βαθύ τηγάνι έβαλα πάλι λάδι, έριξα μέσα τις μπάμιες και τις τηγάνισα λίγο *, γυρίζοντάς τες με ένα κουτάλι.
όταν οι μπάμιες πήραν λίγο χρώμα έκλεισα τη φωτιά και τις έσβυσα με ξύδι *





έριξα και τις μπάμιες μέσα στη γάστρα με το κοτόπουλο.

άλεσα φρέσκες ντομάτες, πρόσθεσα και λίγη ντομάτα συμπυκνωμένη,
ψιλόκοψα μέσα μιά σκελίδα σκόρδο,
αλατοπιπέρωσα,
έριξα από πάνω μιά πρέζα ζάχαρη * 
και λίγο νερό.

έκλεισα τη γάστρα κι έψησα το φαγητό στους 200', σκεπασμένο γιά μιάμιση ώρα.




στη μιάμιση ώρα το άνοιξα.




είναι ένα φαγητό καλό, σα γλύκισμα...








* αν ξέρετε να καθαρίζετε φρέσκες μπάμιες, κι έχετε αυτήν την υπομονή, τώρα που είναι η εποχή τους να πάρετε φρέσκιες.
εγώ ομολογώ ότι αφ' ενός δεν έχω τέτοια υπομονή, αφ' ετέρου δεν ξέρω να τις καθαρίζω...

* στη Βόρεια Ελλάδα, μου έμαθαν πως πριν βάλουμε τη σάλτσα στις μπάμιες, τις τηγανίζουμε λίγο, και γιά να νοστιμίσουν, μα κυρίως γιά να κρατηθούν ολόκληρες και να μη λιώσουν στο μαγείρεμα.

* το ξύδι δίνει σε αυτό το φαγητό μιά χαρακτηριστική γεύση και οσμή
και
σε συνδυασμό με μιά πρέζα  * ζάχαρη το απογειώνει !




καλήν επιτυχία 
σας εύχομαι
σε ό, τι κι αν φτιάχνετε !




















4 σχόλια:

  1. Το αγαπημένο φαγάκι του άντρα μου,, Πρέπει να βρω μπάμιες! Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @
    καλή σου μέρα, Eri μου :)

    τ' αγαπημένο του αντρός ;
    εμ, κανάκεμα θέλουν οι άντρες...

    πολύ καλή συνέχεια καλοκαιριού σας εύχομαι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εδώ είσαι κι εσύ μες τη ζέστη;;
    Ευχαρίστως να σε μάθω κόλπα για τις μπάμιες.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @
    εδώ , Ξανθή μου :)

    επειδή γενικώς (και ειδικώς) είμαι υπέρ των ωραίων κόλπων,
    μάθετέ μου ό, τι ξέρετε...
    επιδεκτική είμαι :)

    αναμένω !

    ΑπάντησηΔιαγραφή