Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Στρούντελ


Στρούντελ μήλου

Apfelstrudel

  

πρόκειται γιά ένα παραδοσιακό γλύκισμα της Αυστριακής και Γερμανικής κουζίνας, που γίνεται εύκολα, με υλικά που συνήθως υπάρχουν στα σπίτια.
μπορούμε να το φτιάξουμε και σε εποχή νηστείας. σε αυτήν την περίσταση, μπορούμε να αντικαταστήσουμε το ζωϊκό βούτυρο με φυτικό βούτυρο ή με λάδι και να χρησιμοποιήσουμε έτοιμο φύλλο κρούστας ή χωριάτικο φύλλο.


η κανονική συνταγή είναι αυτή :

Ζύμη γιά το φύλλο

250 γραμ. αλεύρι
1 αυγό
2 κουταλιές βούτυρο
1 κουταλιά ξύδι
1 πρέζα αλάτι
1 πρέζα τριμμένο μοσχοκάρυδο
περίπου 8 κουταλιές νερό
βούτυρο γιά το άλειμμα 

Ανακατεύω όλα τα υλικά και τελευταίο το αλεύρι. Ζυμώνω καλά. Κάνω μία μπάλα. Την αλείφω με βούτυρο και την αφίνω σκεπασμένη σε ζεστό μέρος γιά 20'. 


Γέμιση

έχω καθαρίσει και ψιλοκόψει 1 κιλό μήλα.
ανακατεύω στα ψιλοκομμένα μήλα, κανέλα, 100 γραμ. ζάχαρη, σταφίδες και ψιλοκομμένα καρύδια  





Ανοίγω την ζύμη σε πολύ λεπτό φύλλο (γίνονται 2 φύλλα)
Βάζω τη γέμιση στη μέση του φύλλου.
Αν θέλω, προσθέτω από πάνω πολύ μικρά κομματάκια βούτυρο.
Τυλίγω σε ρολό.

Βάζω τα μπαστούνια σε ταψί βουτυρωμένο ή, καλύτερα, σε ταψί πάνω σε λαδόκολλα,
και ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο, στους 200' περίπου γιά 45'.   



Είναι ελαφρύ γλύκισμα και γίνεται εύκολα.
Αν θέλετε, όταν το βγάλετε από τον φούρνο, μπορείτε να ραντίσετε πάνω ζάχαρη άχνη.
Τρώγεται ζεστό ή χλιαρό ή σε θερμοκρασία δωματίου.





καλήν επιτυχία σας εύχομαι
και καλόν, ξανθό μήνα Απρίλη !








 

5 σχόλια:

  1. Καλό Μήνα!!
    Έφτιαξα κι εγώ την Κυριακή αυτοσχεδιάζοντας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @
    Καλός να είναι
    ο ξανθός Απρίλης,
    Ξανθούλα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αύριο 6-9 θα είμαστε στα flocafe Αγ. Ιωάννου έλα να σε μυήσουμε στο πλέξιμο άντε να πιούμε καφέ. Έχω καλά νέα για το θέμα μας. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @
    πρώτα, χαίρομαι αληθινά, γιά τα ΚΑΛΑ σας ΝΕΑ !
    μπράβο !
    να πεις, σε παρακαλώ, την φιλία μου στον Θ., Ξανθούλα.

    όσο γιά το πλέξιμο,
    μικρή όταν ήμουν έπλεκα... κάτι τις νογάω... :)
    τώρα, δεν έχω υπομονή γι αυτό, Ξανθούλα μου...
    δεν περισσεύει υπομονή...

    θα ρχόμουνα γιά να σε δω μόνο, αλλά αύριο είναι γιά μένα μιά κρίσιμη μέρα...
    θα δούμε...

    ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΑ,
    κι αν όλα πάνε καλά, κι αν έχω κέφι,
    λέω να πάω το απόγευμα στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης,
    όπου υπάρχει ξενάγηση...

    θα ιδούμε όμως...

    σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εύχομαι από καρδιάς να είναι όλα καλά και θα τα πούμε κάποια στιγμή.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή