Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Κουραμπιέδες - παλιά, παραδοσιακή συνταγή

.
Κουραμπιέδες
.
παλιά, παραδοσιακή συνταγή
.
photos
ερασι τέχνης
.

.
.
.
.
1 κ. βούτυρο φρέσκο (αιγοπρόβειο)
1 κ. αμύγδαλο, όχι ξεφλουδισμένο
(μπορείς να βάλεις και λιγότερο - όσο θέλεις)
1 1/2 κ. ζάχαρη άχνη
2 κρόκους αυγού
1 κουταλάκι γαρύφαλλο σκόνη
1 ποτηράκι του λικέρ κονιάκ
2 βανίλλιες
1 κ. αλεύρι Αλλατίνη (θα πάρει περισσότερο)
1 γεμάτο κουταλάκι μπαίϊκιν
100 gr ανθόνερο
.
.
πρώτα ροδίζω τα αμύγδαλα στο φούρνο και τα χοντροκόβω στο μίξερ με το φλούδι.
τα αφίνω στην άκρη να κρυώσουν.

χτυπάω στο μίξερ 15' το βούτυρο.
μετά, ενώ το μίξερ δουλεύει, ρίχνω 1 πιατάκι του καφέ γεμάτο άχνη,
τους 2 κρόκους,
το γαρύφαλλο,
το κονιάκ,
τη βανίλλια.
χτυπάω το μίγμα συνολικά περίπου 1/2 ώρα
.

.
βάζω το χτυπημένο μίγμα σε λεκάνη,
προσθέτω τα αμύγδαλα που έχουν κρυώσει
και ρίχνω λίγο - λίγο το αλεύρι (όσο πάρα πάνω πάρει...)
Ζυμώνω με τα χέρια.
Τα σχηματίζω όπως μ' αρέσει.
Τα βάζω στο ταψί πάνω σε λαδόκολλα.
Ψήνω πάνω κάτω στο 200' για περίπου 20'
.

.
Τα βγάζω κι όπως είναι μέσα στο ταψί τα ραντίζω ΛΙΓΟ με ανθόνερο.

Σε πιατέλλες έχω κοσκινίσει την άχνη. Βάζω πάνω στρώση κουραμπιέδες, στρώση άχνη και ξανά, φτιάχνοντας ένα λόφο.
Στο τέλος ξαναραντίζω με άχνη από πάνω και γύρω γύρω.
.

.
η συνταγή είναι παραδοσιακή της Λαμίας.
μου την έδωσε το 1980 μιά γιαγιά,
που την έφτιαχνε πολλά χρόνια.
γίνονται εύκολα
και μυρίζουν φρέσκο βούτυρο, ανθόνερο και μπόλικο αμύγδαλο.
την φτιάχνω κάθε χρόνο.
.
την έχω δημοσιεύσει ξανά εδώ :
ΣΥΝΤΑΓΕΣ κουραμπιέδες παραδοσιακοί
.
ας ελπίσουμε ότι θα μπορέσουμε
να τους φτιάξουμε κι εφέτος...
.
.
.
.
σας εύχομαι
καλήν επιτυχία !
.
.
.
.
.

9 σχόλια:

  1. σαν χιονισμένο βουναλάκι οι ομορφιές σου!

    τη γλύκα τους να έχεις πάντα... :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
    Α τι βλέπω φτιάχνεις κουραμπιέδες της πατρίδας μου!!
    Εμείς τους φτιάξαμε τους ταξιδέψαμε και τώρα μόνο λίγοι έμειναν.
    Και του χρόνου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @
    ναι, τη γλύκα τους νά έχουμε, 30φυλλίτσα μου,
    μα... είναι ωραίο επίσης, να είμαστε
    αλμυροί
    και πιπεράτοι :)

    Υ.Γ.
    αποκλείουμε το "ξυνοί" και το "πικροί" :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @
    και του χρόνου με υγεία κι αγάπη, Ξανθούλα μου :)

    βεβαίως απ' τα μέρη σας είναι η συνταγή !
    μου την έδωσε πριν χρόνια
    μία νοικοκυρά απ' τη Στυλίδα...


    δεν ξέρω αν θα φτιάξω γλυκά εφέτος...
    ούτε διάθεση έχω...
    ίσως να μπορέσω στο μεσοδιάστημα ανάμεσα σε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά... ίσως, γιά τα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχοι δείχνουν έτσι χιονισμένοι που είναι και λαχταριστοί!!!
    Γεια στα χέρια σου :)
    Και του χρόνου!!!
    Καλές Γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α μη νομίζεις κι εμένα η κόρη έφτιαξε, εγώ δεν τα πάω και τόσο καλά με αυτά τα γλυκά ποτέ.
    Θα ξαναφτιάξουμε όμως το Γενάρη γιατί θα έρθουν τα ξενιτεμένα.
    Καλές γιορτές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @
    gvarvakis,

    να είσαι καλά :)

    πράγματι, γίνονται υπέροχοι !
    μόνο που δεν τους έφτιαξα εφέτος...

    θα δούμε, ίσως αργότερα...

    εύχομαι και σε σένα ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ, ΜΕ ΥΓΕΙΑ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @
    με το καλό να τους δεχτείτε, Ξανθούλα μου :)

    ας είμαστε καλά
    κι όλοι οι άνθρωποι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φέτος λέω να το επιχειρήσω το άθλημα..Αλεξ μου, για την Πριγκίπισσα που έρχεται σήμερα - αύριο.. Να έχεις Χριστούγεννα Γλυκά..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή