Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

περγαμόντο γλυκό κουταλιού

.

.
γλυκό κουταλιού περγαμόντο
.
photos ερασι τέχνης
.
και τσάϊ Earl Grey
.
.
.

.
το Περγαμόντο (Bergamot Orange)
είναι ο καρπός του δέντρου Περγαμοντιά (Citrus bergamia)
.
.
.
έφερε η αδερφή μου μιά τσαντούλα με περγαμόντα, κομμένα από αυλή.
η αλήθεια είναι ότι με αυτό το φρούτο δεν είχα ποτέ άλλοτε ασχοληθεί, παρ' εκτός, από το τσάϊ earl gray, που αγαπώ την ευωδιά του...
.
.
έκανα λοιπόν κάπως, όπως μας έφτιαχνε η μαμά μου το νεράτζι γλυκό...
.
.
9 μικρά ως μέτρια κομμάτια περγαμόντο ήσαν.
.

.
με την ψιλή πλευρά του τρίφτη τα έξυσα απαλά γύρω - γύρω και κράτησα το μυρωδάτο τρίμμα στην κατάψυξη, μην και κάπου χρειαστεί να το χρησιμοποιήσω...
.
.
κατόπιν, όπως καθαρίζουμε το πορτοκάλι, έκοψα πάνω και κάτω οριζόντια τις δυό κορφούλες,
το χάραξα κάθετα σε σχετικά στενές φλούδες
κι άρχισα μία - μία να τις βγάζω
.
.
τύλιξα ρολό μία μία φλούδα και την κάρφωνα με οδοντογλυφίδα
.
.
αυτά είναι τα ρολάκια του περγαμόντου
.
.
το φρούτο είναι πικρό και χρειάζεται ξεπίκρισμα με υπομονή
.
γιά συντομία χρόνου, να βάλετε άφθονο νερό σε τρείς ή τέσσερις κατσαρόλες και να ανάψετε τη φωτιά.
μόλις το νερό αρχίσει να βράζει, ρίξετε στην μιά κατσαρόλα τα ρολάκια κι αφίστε τα να βράσουν 5' .
.
.
σουρώνουμε κι επαναλαμβάνουμε το ίδιο, από 5', άλλες δύο ή τρεις φορές.
έτσι φεύγει η πικρίλα τους.
δεν χρειάζονται όμως παραπάνω βράσιμο στο νερό, γιά να μη παραμαλακώσουν...
.
.
όταν τελειώσει αυτή η φάση, βγάζουμε προσεκτικά τις οδοντογλυφίδες,
ζυγίζουμε τα ρολάκια
και φτιάχνουμε το σιρόπι.
.
.
500 γραμ. ήσαν οι φλούδες μου,
1 kgr. ζάχαρη έβαλα σε κατσαρόλα και 3 ποτήρια νερό.
.
άφισα λίγα λεπτά να βράσει το σιρόπι
κι έπειτα έριξα μέσα τα ρολάκια
.
άφισα το γλυκό να δέσει
.
στο τέλος έστιψα μέσα ένα λεμόνι
.
.
στο μεταξύ, αποστειρώνουμε στο φούρνο βαζάκια
.
μόλις το γλυκό δέσει, βγάζουμε τα βάζα απ' το φούρνο
και με μεγάλη προσοχή ρίχνουμε το καυτό γλυκό στα βαζάκια που καίνε.
κλείνουμε καλά , γυρίζουμε ανάποδα, κι αφίνουμε έτσι αρκετές ώρες, ως να κρυώσουν
.

.
κανονικά, δύο βαζάκια βγήκαν, ένα μικρότερο κι ένα λίγο μεγαλύτερο
.
δεν ήξερα ότι το περγαμόντο είναι τόσο μυρωδάτο γλυκό !
.
καλή σας επιτυχία
εύχομαι !

.
.
.
.

9 σχόλια:

  1. Υπέροχο!! κι εγώ θα ψάξω αύριο για περγαμόντο έχω παραγγελία !!
    Καλή Σαρακοστή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @
    Καλή Σαρακοστή, Ξανθούλα μου :)

    ενώ μου αρέσει πολύ αυτό το τσάϊ,
    δεν μπορώ την τόση μυρωδιά στο γλυκό...
    αυτός ο καρπός παραείναι μυρωδάτος !

    όμως, αυτή ίσως είναι και η αξία του ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραίο γλυκάκι και τι όμορφη ανάρτηση με τις βήμα βήμα φωτογραφίες! Αναλυτικότατη και αγαπημένη! Καλή Σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @
    Καλή Σαρακοστή, Eri μου :)

    μου άρεσε το παιχνίδι σας "φτιάχνουμε κάτι γιά τους αγαπημένους μας"!

    όλα γι αυτούς !

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ χρήσιμη ανάρτηση για την μεγάλη μου αδερφή που χθες μου έλεγε πως θέλει να φτιάξει περγαμόντο, της στέλνω τώρα λινκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @
    κι εμένα, η μικρότερη αδερφή, τα θέλει έτοιμα...
    το γλυκό στο βαζάκι, λέμε...

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. σμίχελης καλησπερίζει από το μπαρ deja vu της γερμανικής πόλης λούμπεκ στην βαλτική. προτείνω να αφήσεις το περγαμόντο πιο πολύ σε κρύο νερό για 2-3 μέρες πριν το βράσεις και να αλλάζεις νερό συχνά ώστε να φύγει η πικρίλα. με αυτό τον τρόπο θα μειώσεις την ποσότητα της ζάχαρης στο μισό. καλά να είσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @
    μμμ... σε μεσαιωνική πόλη, μου βρίσκεσαι ;

    τωρα εγώ, αν ήμουνα στη Βαλτική,
    στην παλιά πόλη
    και στο μπαρ deja vu,
    θα ξενυχτούσα μέχρι τελικής πτώσης
    και ουδόλως θα είχα τα περγαμόντα στο νου μου...

    φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @
    Σμιχ,

    κοντά στα άλλα μου ελαττώματα, έχω κι ετούτο :
    με τις δουλειές (π.χ. περγαμόντο)
    θέλω να τελειώνω τσακ μπαμ.
    ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΤΕΧΩ ΤΟ ΤΡΕΝΑΡΙΣΜΑ...

    κοίτα να περνάς καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή