Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα γεμιστό πουλερικό. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα γεμιστό πουλερικό. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Γεμιστό φιλέτο γαλοπούλας

φιλέτο γαλοπούλας γεμιστό

photos ερασι τέχνης



η γνώση μου, που έχει να κάνει με τις γαλοπούλες, αφορά αρχικά στον δρόμο του σπιτιού μας.
ο δρόμος που περνάει μπροστά απ' το σπίτι μας, όταν είμασταν παιδιά, ήταν χωμάτινος.
δεν ξέρω ακριβώς ποιάν εποχή, υπολογίζω όμως ότι θα πρέπει να ήταν από το τέλος του καλοκαιριού και μετά, που ένα κοπάδι γαλόπουλα περνούσε τακτικά στον δρόμο, μπροστά απ' το σπίτι μας.
ο βοσκός ερχόταν πίσω κρατώντας ένα καλάμι, οδηγούσε το κοπάδι του και κάθε φορά που μιά γαλοπούλα έκανε να ξεστρατίσει δεξιά ή αριστερά, ο βοσκός την έσπρωχνε με το καλάμι και την ξανάβαζε μες στο κοπάδι.
οι άνθρωποι, που και που έβγαιναν στις αυλόθυρές τους, διάλεγαν το γαλόπουλο που τους άρεσε, το παζάρευαν  και το έπαιρναν στο σπίτι τους να το μεγαλώσουν ως τα Χριστούγεννα ή ως την Πρωτοχρονιά.
εμείς τα παιδιά, παρακολουθούσαμε αυτές τις ιστορίες, σκαρφαλωμένα πάνω στους κορμούς απ' τις φιστικές, αθέατα μέσα απ' τα κλαριά.
έχω ακόμα στα αυτιά μου τα ατέλειωτα γλου, γλου, γλου και στα μάτια μου την τρεχάλα των κοπαδιών.

οι γαλοπούλες, ως τροφή, δεν είναι το αγαπημένο μου, γιά να πω την αλήθεια..
μήτε τα κοτόπουλα, μήτε τα πτηνά, γενικότερα.
είναι όμως υγιεινά, έχουν χαμηλά λιπαρά και αν μαγειρευτούν καλά, φαίνεται πως είναι καλή τροφή.

έχω από παλιά, μιά συνταγή του φίλου μου του Λεωνίδα, γιά φιλέτο γαλοπούλας ψημένο με δεντρολίβανο και σερβιρισμένο με μαρμελάδα μήλου - δεντρολίβανου, που πρέπει κι αυτήν να την φτιάξουμε...
είναι μιά καλή συνταγή, αν αποφασίσει κανείς, ότι παράλληλα με την γαλοπούλα θα φτιάξει και την μαρμελάδα - ζελέ του μήλου (η παρασκευή αυτής της μαρμελάδας παίρνει περίπου 2 μέρες).

τις προάλλες, δοκίμασα κι έφτιαξα ένα γεμιστό φιλέτο γαλοπούλας - από το στήθος θα ήταν, γιατί  ζύγιζε περίπου 1 κιλό -
έγινε καλό, γι αυτό έχω στον νου μου να πειραματιστώ και με άλλους τρόπους.

σας περιγράφω πώς έφτιαξα το γεμιστό φιλέτο γαλοπούλας :

έβαλα πάνω στον πάγκο το φιλέτο (που ήταν μεγαλούτσικο) και με ένα κοφτερό μαχαίρι το άνοιξα στα πλάγια, από την αριστερή και την δεξιά μεριά, όχι μέχρι κάτω το μαχαίρι, γιά να μείνει το φιλέτο  μονοκόμματο και γιά να μην ξεχωρίσουν τα κομμάτια.
έγινε έτσι ένα σχεδόν επίπεδο, κομμάτι κρέας , πλατύ περίπου σαν σνίτσελ.
φυσικά, αν δεν μπορούμε να το κόψουμε εμείς, το δίνουμε να μας το ανοίξει ο χασάπης.



το αλατοπιπερώνουμε, μπρος - πίσω. 
την πλευρά που έχουμε μπροστά μας, την αλείφουμε με μιά καλή στρώση δυνατή μουστάρδα.
πάνω από την μουστάρδα αλείφουμε μιά παχειά στρώση μαρμελάδα. εγώ έβαλα σπιτική μαρμελάδα λεμόνι, γιά να πάρει η γαλοπούλα λίγο το γλυκόξινο, όμως νομίζω, μπορούμε να βάλουμε εκτός από εσπεριδοειδή και όποιαν άλλη μαρμελάδα μας αρέσει.



στο μήκος του φιλέτου ξάπλωσα δυό καθαρισμένα καρότα, δυό ολόκληρα φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοέκοψα πάνω δυό σκελίδες σκόρδο, μαϊντανό, και άρχισα να τυλίγω σφιχτά τη γαλοπούλα στο μήκος, όπως ένα ρολό.


την ράντισα με ελαιόλαδο και την τύλιξα σφιχτά μέσα σε λαδόκολλα.


κατόπιν, την ξανατύλιξα σφιχτά σε αλουμινόχαρτο,


έβαλα σε ένα ταψί μερικά ποτήρια νερό,
τοποθέτησα μέσα καλά τυλιγμένη την γαλοπούλα και
έψησα στον φούρνο, στους 200', τουλάχιστον γιά μιάν ώρα.

όταν έγινε, άνοιξα με προσοχή το πακέτο και κράτησα σε ένα πιάτο το ζουμάκι που είχε μέσα η λαδόκολλα.



τοποθέτησα το ρολό πάνω σε ξύλο , έκοψα σε φέτες με το ηλεκτρικό μαχαίρι (ή με ένα κοφτερό μαχαίρι) και σέρβιρα , ρίχνοντας από πάνω λίγο απ' το ζουμάκι του.







εύχομαι να είναι καλό
ό, τι φτιάχνετε !




 
 

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

γεμιστό κοτόπουλο

γεμιστό πουλερικό
- κότα, γαλοπούλα -
photos
ερασι τέχνης


θα χρειαστούμε :

1 κοτόπουλο (ή, ό, τι πουλερικό θέλετε)
1 ξερό κρεμμύδι
σκελίδες σκόρδο
κιμά
ρύζι
μανιτάρια
σταφίδες
κουκουνάρι
κάστανα ψητά από τον καστανά ή τα έτοιμα, που βρίσκουμε σε συσκευασία
κρασί
βούτυρο
φρέσκο δεντρολίβανο
μουστάρδα
λεμόνια


σε μικρό τηγανάκι, βάζουμε το κουκουνάρι να ζεσταθεί, σκέτο, χωρίς λάδι ή βούτυρο.
το αφίνουμε ίσα - ίσα να βγάλει τη γεύση και το άρωμά του.


σε μεγάλο σκεύος ψιλοκόβουμε το ξερό κρεμμύδι, προσθέτουμε ελαιόλαδο να τσιγαριστεί λίγο.
ρίχνουμε τον κιμά, τον ξεσβωλιάζουμε, ψιλοκόβουμε μέσα σκορδάκι, σβήνουμε με κρασί, προσθέτουμε το ρύζι, το κουκουνάρι, τις σταφίδες, τα κάστανα, τα μανιτάρια.
αλατοπιπερώνουμε, τα γυρίζουμε λίγο να γίνουν και σβήνουμε τη φωτιά.




πλένουμε το κοτόπουλο, το αλατοπιπερώνουμε και το περνάμε με λεμόνια μέσα - έξω.
ανακατεύουμε βούτυρο με φρέσκο δεντρολίβανο και κάνουμε ένα μίγμα (αν θέλετε ψιλοκόψτε και σκόρδο σ' αυτό το μίγμα).
σηκώνουμε με το χέρι μας το δέρμα του κοτόπουλου, περνάμε το μίγμα μέσα από το δέρμα, το αλείφουμε με κυκλικές κινήσεις, κάνοντας μασσάζ , γιά να πάει παντού.
αυτό το κάνουμε και στο στήθος και στην ράχη του κοτόπουλου.
ακόμα αν θέλουμε, βάζουμε στα χέρια μας μουστάρδα και το αλείφουμε εξωτερικά.

κατόπιν γεμίζουμε όλο το εσωτερικό του πουλιού με τη γέμιση που έχουμε φτιάξει.
γιά να μη χυθεί η γέμιση κατά το ψήσιμο, κλείνουμε το άνοιγμα της κότας με ένα ολόκληρο μήλο ή με αλουμινόχαρτο.

τοποθετούμε την κότα στη γάστρα , βάζουμε τριγύρω την γέμιση που μας περίσσεψε, σκεπάζουμε την γάστρα (αν χρησιμοποιήσουμε απλό ταψί, σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο) και ψήνουμε στους 200'.
στο τέλος του ψησίματος, ανοίγουμε το ταψί γιά να ξεροψηθεί το πουλερικό.

τέλος, την γέμιση την σερβίρουμε χώρια, σε πιατελίτσα.





εύχομαι καλό γιά όλον τον κόσμο !
να πετυχαίνει
ό, τι φτιάχνετε !