Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα cookies. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα cookies. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

τα cookies της κυρίας Πόπης

Τα "Νιώτικα" Cookies της κυρίας Πόπης !

photos
ερασι τέχνης




Στον Γιαλό της αγαπημένης Κυκλαδίτικης Ίου, στο ξενοδοχείο "Γλάρος", 
η κυρία Πόπη, μας προσέφερε πρωϊνό, με λιχουδιές φτιαγμένες από τα χεράκια της.

Τάρτα κυρίας Πόπης, δική της μαρμελάδα βερίκοκο, πεντανόστιμα μπισκοτάκια με καρύδια και σταφίδες, που, η κυρία Πόπη - εξ Αμερικής ορμώμενη -, τα ονομάζει "νηστήσιμα cookies".

Αυτά τα νηστήσιμα cookies της, τα έφτιαξα κι εγώ προχτές, αφού μου χάρισε πρόθυμα την συνταγή της,  κι έγιναν πεντανόστιμα !



Η συνταγή γιά 45 κανονικά μπισκότα :

1 φλυτζάνι ζάχαρη καστανή
1/2 φλυτζάνι μαργαρίνη λυωμένη
1/4 φλυτζ. καλαμποκέλαιο (εγώ καλαμποκέλαιο δεν είχα κι έβαλα ελαιόλαδο)
1/4 φλυτζ. κρασί ή ρακή
1/2 κ.γλ. σόδα
1 κ. γλ. κανέλα
2 βανίλιες
μιά πρέζα αλάτι
1/4 κ. γλ. μοσχοκάρυδο
φαρινάπ (μου πήρε 1 πακέτο, δηλαδή 1/2 κιλό αλεύρι)

3/4 του φλυτζ. σταφίδες
1 1/2 φλυτζ. σπασμένη καρυδόψιχα



Γιά όλες τις μετρήσεις χρησιμοποίησα το ίδιο, μεγάλο φλυτζάνι του καφέ.







Πρώτα έσπασα στο μπλέντερ τα καρύδια (να μη γίνουν σκόνη, τα καρύδια πρέπει να φαίνονται),
τα ανακάτεψα καλά με τις σταφίδες και με δυό κουταλιές απ' το αλεύρι. 




Κατόπιν ανακάτεψα όλα τα άλλα υλικά.
Επειδή η ζύμη μου έγινε λίγο σφιχτή, έριξα τέλος μέσα δυό κουταλιές της σούπας λικέρ, γιά να την αραιώσω ελάχιστα.




Έριξα το καρύδι με τη σταφίδα μέσα στη ζύμη κι ανακάτεψα καλά.



Έστρωσα δυό λαμαρίνες με αντικολλητική λαδόκολα,
γέμισα ένα ποτήρι με νερό, έβρεχα μέσα ένα κουτάλι της σούπας,
έπαιρνα μιά κουταλιά ζύμη και την τοποθετούσα τακτικά πάνω στην λαδόκολα.

Η ζύμη δεν πρέπει να είναι ρευστή, γιά να σταθούν τα μπισκότα,
ούτε όμως και σκληρή, γιά να μη βγούν τα μπισκότα σκληρά.
Οι αναλογίες στη συνταγή είναι σωστές, μα αν χρειαστεί μπορείτε να διορθώσετε με μιά-δυό κουταλιές λικέρ ή κονιάκ.


Μου βγήκαν 45 κανονικά κομμάτια.




Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180' ή στους 200'
γιά 15'.




Τα αφίνουμε πρώτα να κρυώσουν εντελώς και ύστερα τα σκεπάζουμε. 








καλό
σε ό, τι κάνετε !







Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2017

Μπισκότα βρώμης - Oatmeal Cookies

Μπισκότα βρώμης

Oatmeal Cookies


- Παλαιά αυθεντική, Αμερικάνικη συνταγή,
την έφτιαχνε η Johnny, φίλη μου Αμερικανίδα -



Άνοιξα τα παλιά μου κιτάπια...
Γράψτε μιά πολύ καλή συνταγή γιά μπισκότα !


3/4 του φλυτζανιού ζάχαρη (καλύτερα αν υπάρχει καστανή)
1/4 του φλυτζ. μαλακή μαργαρίνη
1 αυγό
2 κουταλ. της σούπας γάλα
1 πρέζα αλάτι
1/2 κουτ. του γλυκού σόδα
1/2 κ. του γλ. κανέλα
1/4 κ. του γλ. γαρύφαλλο

Τα χτυπάω όλα καλά.

Προσθέτω :

1 φλυτζ. αλεύρι
3/4 του φλυτζανιού quaker
1/2 φλυτζ. σταφίδες
1/2 φλυτζ. χοντροσπασμένα καρύδια

Ανακατεύω καλά όλα μαζί, με κουτάλι

Στη λαμαρίνα του φούρνου στρώνουμε λαδόκολλα
και ακουμπάμε πάνω κουταλιές με το υλικό μας.
Βγαίνουν 25 ως 30 κομμάτια.

Ψήνουμε 12΄ή 14΄, στους 180΄ή 200΄, εξαρτάται απ' τον φούρνο μας.

Αφού κρυώσουν εντελώς, διατηρούμε τα μπισκότα μας σε σιδερένιο κουτί. 











καλό σε όλα !




Σάββατο 1 Απριλίου 2017

μπισκότα νηστήσιμα, αφράτα κι εύκολα


μπισκοτάκια πανεύκολα,
τραγανά κι αφράτα μαζί,
κατάλληλα γιά παιδιά,
υγιεινά,
γιά εποχή νηστείας και ... όχι μόνο !


την συνταγή, μου έδωσε η Donna Marina

                                                                            

photos 
ερασι τέχνης







Υλικά :

1 φλ. τσαγιού ηλιέλαιο
1/2 φλ. τσ. ζάχαρη
1/4 φλ. τσ. χυμό πορτοκάλι
1/4 φλ. τσ. κονιάκ
ξύσμα από 1 πορτοκάλι
1/2 κουταλ. γλυκού σόδα
1 κ. γλ. κανέλα
1/2 κ. γλ. γαρύφαλλο
3 1/2 ή 4 φλ. τσ. φαρινάπ


Εκτέλεση :

Σε λεκανίτσα βάζω το ηλιέλαιο, την ζάχαρη, το κονιάκ, τον χυμό πορτοκάλι, την σόδα, την κανέλα και το γαρύφαλλο. Ανακατεύω καλά.
Προσθέτω σιγά σιγά το αλεύρι και ζυμώνω με το χέρι μου. Θα πάρει 3 1/2 έως 4 φλυτζάνια φαρινάπ (εμένα μου πήρε 4), ως να γίνει μιά μαλακή, εύπλαστη ζύμη.
Όλη αυτή η διαδικασία δεν χρειάζεται παρά λίγα λεπτά.

Παίρνω μπαλίτσες απ' τη ζύμη, τις στρώνω με το χέρι μου πάνω στον πάγκο (αντί γιά τον πλάστη, μεταχειρίστηκα ένα μπουκάλι του κρασιού γιά να ανοίξω τα ζυμαράκια) και με κουπ πάτ κόβω μπισκότα, σε ό, τι σχήμα θέλω.




Έχω έτοιμες 2 - 3 λαμαρίνες, στρώνω μέσα λαδόκολλα κι ακουμπάω πάνω τα μπισκοτάκια μου.
Με το χέρι ραντίζω πάνω στο κάθε μπισκότο λίγη ζάχαρη.

Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180' ή αν ο φούρνος είναι αδύναμος στους 200', γιά 15'. 
Στα 15' ελέγχω. Ίσως χρειάζονται ακόμα 2' - 3'.




Στολίστε τα μυρωδάτα !
Συνοδεύουν τον καφέ μας, το τσάϊ
ή , λιχουδιά των παιδιών !



Γιά να μείνουν φρέσκα τα μπισκότα, τα διατηρούμε μέσα σε σιδερένιο κουτί ή σε γυάλα που κλείνει αεροστεγώς.




Καλό σε ό, τι κάνετε !









Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

μπισκότα βουτύρου !

.

μπισκότα που μοσχοβολάν βούτυρο !
.
θυμάται κανείς τις καραμέλλες βουτύρου ;
- τη γεύση και την ευωδιά της παιδικής, γλυκιάς μας αμαρτίας ! -
.
.
.

εκτέλεση Άσπα
.
photos ερασι τέχνης
.
.


1 πακέτο καλό βούτυρο (250 γραμ, ζωϊκό)
μιά πρέζα αλάτι
1/2 φλυτζάνι τσαγιού άχνη
2 βανίλιες
2 φλυτζάνια τσαγιού αλεύρι γιά όλες τις χρήσεις
μιά κουβερτούρα
.
.
.
χτυπάω πρώτα το βούτυρο με την άχνη, προσθέτω το αλάτι, τη βανίλια και το αλεύρι.
ζυμώνω


.
ανοίγω ένα φύλλο σε σχήμα δίσκου και το σκεπάζω με ζελατίνη.
το αφίνω γιά μιάν ώρα στο ψυγείο
.

.
στο μεταξύ, λυώνω κουβερτούρα στο * μπάνιο της Μαρίας ( smile), με λίγο βουτυράκι και λίγες κουταλιές νερό
* bain-marie
.

.
βγάζω τη ζύμη απ' το ψυγείο και ανοίγω ακόμα το φύλλο, όχι πολύ λεπτό
.

.

.

.
φτιάχνω μπισκότα με coupe pâte
.

.

.
τα αφίνω γιά 1/2 ώρα στο ψυγείο
.

.
ψήνω στους 180ο , γιά 8 - 10'
.
τα βουτάω (ολόκληρα ή μισά) στην κουβερτούρα που έχει κρυώσει
.

.
τέλεια ; !
.
.
.

.
.
τη συνταγή βρήκε η Άσπα εδώ :
http://www.eimaimama.gr/2011/10/ta-eukolotera-biskota-vouturo.html


καλήν επιτυχία !
.
.
.
.
.
.