Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα γλυκό κουταλιού λεμόνι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα γλυκό κουταλιού λεμόνι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Πώς συντηρούμε τα λεμόνια

Πώς διατηρούμε φρέσκα, τα πολύτιμα ΛΕΜΟΝΙΑ


photos
ερασι τέχνης
.

Με φίλεψαν λεμόνια, από σπιτικό περβολάκι.
Ολόφρεσκα, μυρωδάτα, ζουμερά, αράντιστα κι ακέρωτα λεμόνια.
Πώς να αξιοποιήσω τέτοιον ευλογημένο καρπό ; 
Όποιος χρειαζόταν λεμονάκια, ήρθε και πήρε. Μου έμειναν όμως αρκετά.

Τα χοντρόφλουδα λεμόνια 
τα ανακάτεψα με πέντε πορτοκάλια που έκοψα τις προάλλες στην εξοχή και τα είχα μαζέψει μες στο πουλόβερ μου. 
Και τους δυό μαζί καρπούς έβαλα. 



Την πούλπα τους
την έκανα ομοίως μαζί, μαρμελάδα λεμονο πορτόκαλο.
Ξυνούτσικη φυσικά, μα αν δεν σας πειράζει το ξυνούτσικο, είναι πολύ μυρωδάτη. Υγιές και δροσερό παρασκεύασμα.

Τέλος, κράτησα τα πιό λεπτόφλουδα και ζουμερά λεμόνια, 
γιά να δούμε πώς φτιάχνονται και συντηρούνται αλλιώς.
Το "αλλιώς" σημαίνει πως θα τα διατηρήσουμε όχι στην κατάψυξη, αλλά σε φυσική κατάσταση μέσα στο ψυγείο μας, γιά αρκετούς μήνες, φρέσκα, δίχως να αλλοιωθούν.

Μαροκινή είναι αυτή η βασική συνταγή. Marrakech !
Citrons confits à la marocaine(Cuisine pied-noir)
Limone confit, Ιταλιάνικο.
Citrons beldià la cuisine Sepharad, όπου beldi εις την Λατινικήν το Citrus Lemon (Κιτρολέμονο), Γαλλιστί Citron Bergamotte (Περγαμόντο) 

Μη μας ζαλίζουν όμως όλ' αυτά, εδώ πρόκειται απλά, γιά λεμόνια συντηρημένα με αλάτι (και τον χυμό τους), όπως τα συντηρούν, κατά παράδοση, αρκετές κουζίνες.


Θα δώσω τρείς συνταγές.
Είναι τρείς συνταγές εύκολες, παραπλήσιες, το ίδιο κοινές, τις έφτιαξα και τις τρείς, έκαμα τα λεμόνια και με τους 3 τρόπους, μα τελικά εγώ προτιμώ, σαν πιό εύχρηστη, την τρίτη από τις συνταγές που θα σας δώσω.



Πώς συντηρούμε φρέσκα λεμόνια

ΣΥΝΤΑΓΗ 1η

Αποστειρώνω τα γυάλινα δοχεία.
Στον πάτο του δοχείου βάζω μιά στρώση χοντρό αλάτι.



Πάνω στο ξύλο κοπής κόβω τις δύο άκριες από κάθε λεμόνι κι έπειτα το κόβω σε τεταρτιμόρια ή σε χοντρουλές φέτες.


Τοποθετώ τις φέτες πάνω στο αλάτι και με το χέρι μου τις πιέζω αρκετά, να βγάζουν το ζουμί τους.


Από πάνω ρίχνω πάλι μιά στρώση αλάτι.


Πάλι φέτες, που τις πιέζω με την παλάμη μου, ως να γεμίσει το δοχείο.
Τις καλύπτω εντελώς με χοντρό αλάτι.
Σκεπάζω από πάνω με ελαιόλαδο και κλείνω καλά το δοχείο.


Τοποθετώ στο ψυγείο.
Τα λεμόνια θα είναι έτοιμα γιά χρήση σε τρείς βδομάδες.




ΣΥΝΤΑΓΗ 2η

Αποστειρώνω τα γυάλινα δοχεία.
Χαράζω βαθειά το κάθε λεμόνι στα τέσσερα, δίχως να το χωρίσω εντελώς.
Με το χέρι μου βάζω χοντρό αλάτι και στις 4 πλευρές που έκοψα.


Βάζω ένα ένα ολόκληρα τα λεμόνια στο δοχείο, πιέζοντας τα αρκετά, ώστε να είναι σφιχτά στριμωγμένα, το ένα λεμόνι με το άλλο.


Τέλος, ρίχνω από πάνω μιά στρώση αλάτι, κλείνω σφιχτά το δοχείο και το βάζω στο ψυγείο.


Τα λεμόνια θα είναι έτοιμα γιά χρήση σε τέσσερις εβδομάδες.




ΣΥΝΤΑΓΗ 3η

Αποστειρώνω τα γυάλινα δοχεία.
Κόβω κάθε λεμόνι σε τεταρτιμόρια ή σε χοντρουλές φέτες.



Με το χέρι μου πιέζω κάθε φέτα (όπως στίβουμε τα λεμόνια) κι έπειτα την ρίχνω μέσα στο δοχείο.
Έτσι οι φέτες λεμονιού κολυμπάνε μες στον χυμό τους.
Από πάνω ρίχνω 2 κουταλάκια του γλυκού χοντρό αλάτι.


Πάλι στίβω τις επόμενες φέτες μέσα στο δοχείο,
πάλι από πάνω 2 κουταλάκια του γλυκού αλάτι.
Τέλος, απογεμίζω το δοχείο με χυμό λεμονιού (να σκεπαστούν οι φέτες).




Κλείνω καλά και τοποθετώ στο ψυγείο.



Τα λεμόνια θα είναι έτοιμα γιά χρήση σε τέσσερις εβδομάδες.



Λέω πάλι, ότι και οι τρείς αυτές συνταγές είναι το ίδιο κοινές, εμένα όμως με βόλεψε περισσότερο αυτή η τελευταία.

Όταν τα λεμόνια είναι έτοιμα, μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε όπου θέλουμε, 
π.χ., τα βάζουμε στην κοιλιά του κοτόπουλου που θα ψήσουμε 
ή τα ψιλοκόβουμε σε σαλάτες που χρειάζονται λεμόνι, 
ή τα βάζουμε στο ψητό του φούρνου 
ή σε ψητά ψάρια, 
σε ψητά λαχανικά, 
ή ψιλοκόβουμε στην βινεγκρέτ ή, όπου αλλού χρειαστούμε.

Αν θέλουμε μπορούμε να ξεπλύνουμε τα κομμάτια από το αλάτι, αλλιώς χρειάζεται να προσέξουμε, να μην αλατίσουμε επιπλέον το φαγητό. 




να είναι καλό,
ό, τι κάνετε !








Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Λεμόνι γλυκό του κουταλιού


photos
ερασι τέχνης



μου αρέσουν πολύ οι λεμονιές !
μου αρέσουν από την ώρα που τις φυτεύει κανείς, μου αρέσουν όσο μεγαλώνουν κι αναπτύσσονται, όσο ανθίζουν και μοσχοβολά ο ανθός τους, όσο ζουζουνίζουν τα έντομα μες στα κλαδιά τους, όσο δένουν τον καρπό, τέλος, μου αρέσουν όταν είναι έτοιμες, φορτωμένες τον φρέσκο καρπό, βγαίνεις στον κήπο και κόβεις λεμόνι.  

το λεμόνι , μου φαίνεται καρπός πολύτιμος ! ιαματικός !



αυτές τις μέρες, με κέρασαν δυό τσάντες φρέσκα λεμόνια.
ήταν μεγάλος ο πειρασμός, γιά να μην φτιάξω κάτι τι...
έψαξα εδώ κι εκεί, ανάμεσα σε διάφορες χρήσιμες συνταγές. τελικά, κατέληξα ότι θα φτιάξω γλυκό του κουταλιού λεμόνι, ακριβώς με τον τρόπο που είχαμε κάνει το γλυκό  περγαμόντο .

το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό .
πρόκειται γιά μιά γεύση ελαφριά και λεπτή . δεν είναι ξυνό, δεν είναι πικρό, μα αφίνει στο στόμα μιά δροσεράδα, και κάτι από διακριτικό άρωμα λεμονανθού.



πώς έγινε το γλυκό :

πήρα 12 ακέρωτα, φρέσκα λεμόνια και τα έξυσα απ' έξω με τον τρίφτη, ελαφρά






κατόπιν έκοψα την κορφή και τον πάτο τους, όπως κάνουμε με τα πορτοκάλια,
χάραξα τη φλούδα τους σε φέτες, από πάνω ως κάτω
και έβγαλα ένα - ένα κομμάτι φλούδας.

πήρα οδοντογλυφίδες, τύλιξα κάθε φλούδα σε ρολό και με μιά οδοντογλυφίδα στερέωσα κάθε ρολάκι.






γιά να τα ξεπικρίσω,
έβαλα σε τρεις κατσαρόλες νερό και το άφισα να βράσει.

έριξα τα ρολάκια στην πρώτη κατσαρόλα, έβρασαν 5' και τα σούρωσα.
έτσι, από 5' τα έβρασα στην δεύτερη και στην τρίτη κατσαρόλα.

όταν τα σούρωσα την τρίτη φορά, τα άφισα λίγο στο σουρωτήρι, να κρυώσουν.






έβγαλα τις οδοντογλυφίδες και ζύγισα τα ρολά . ήσαν 300 γραμμάρια.
σε βαθειά κατσαρόλα έβαλα 1/2 κιλό ζάχαρη, 2 ποτήρια νερό και μία βανίλια.
μόλις το σιρόπι άρχισε να βράζει, έριξα μέσα τα ρολά και άφισα το γλυκό να δέσει.
λίγο πριν το τέλος έστιψα μέσα τον χυμό ενός λεμονιού.

στο μεταξύ, είχα αποστειρώσει τα βαζάκια στον φούρνο, στους 100 βαθμούς.

έβαλα με προσοχή το καυτό γλυκό στο καυτό βάζο και γύρισα ανάποδα να κρυώσει, ως το άλλο πρωί. 







έγινε μόνο ενάμιση βάζο γλυκό, μα βγήκε τόσο καλό, που λέω, θα το ξαναφτιάξω...




με την πούλπα από τα λεμόνια, έφτιαξα μαρμελάδα λεμόνι.
στην μαρμελάδα έκανα ένα λάθος και θα προσπαθήσω αυτές τις μέρες να την διορθώσω...
θα σας ενημερώσω σχετικά...





εύχομαι
να είναι καλό
ό, τι κι αν φτιάχνετε...