Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαρμελάδες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαρμελάδες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Μαύρο σταφύλι με κουκούτσι, ωραία μαρμελάδα !

photos
ερασι τέχνης





Σχετική μαρμελάδα έχουμε ξαναπροτείνει, .

Την βελτίωσα όμως !
και (σημαντικό) την απλοποίησα !

Μάζεψα πάλι απ' την κληματαριά ένα σφιχτό, ψιλόρωγο μαύρο σταφυλάκι.
Βιολογικό, σχεδόν άγριο...




Δεν μου κάνει καρδιά να τ' αφίνω να χάνεται πάνω στο κλήμα, παρ' όλο που είναι γεμάτο κουκούτσια, και με δυσκολεύει...
Η γεύση του είναι καλή. Γλυκούτσικο και σπιρτόζο. Ίσως να είναι ξινόμαυρο, ίσως κάποια άλλη ποικιλία. Δεν γνωρίζω...

Μιά φορά, είχα λιώσει το σταφύλι με τις μπουνιές .
Άλλη φορά, το είχα λιώσει με το presse légumes γιά να πάρω τον καθαρό του πολτό.




είναι κουραστικά όμως γιά τα χέρια και τα δυό παραπάνω συστήματα...

έτσι, μιάς και η ανάγκη τέχνας κατεργάζεται, είπα σήμερα να δοκιμάσω αλλιώς...

χώρισα πρώτα τις ρώγες απ' τα κοτσάνια

έριξα κατόπιν όλες μαζί τις ρώγες στον κάδο του μίξερ και το άφησα να τις αλέσει γιά 2-3 λεπτά.

έτσι απλά πήρα όλον τον πολτό του σταφυλιού.

έριξα τον πολτό μέσα σε μεγάλο σουρωτήρι, έχοντας βάλει από κάτω μιά καθαρή λεκανίτσα. 
μέσα στο σουρωτήρι έμειναν όλα τα κουκούτσια και οι φλοίδες. 

έτσι :







τα ζούπηξα και λίγο με το χέρι μου και στράγγισαν εντελώς. όλος ο καθαρός χυμός του σταφυλιού έμεινε μέσα στην λεκάνη.
φυσικά, αυτός ο τρόπος δεν με δυσκόλεψε καθόλου. είναι απλούστατος.

μέτρησα κατόπιν σε μεγάλη κατσαρόλα 4 ποτήρια χυμό σταφυλιού, 
3 ποτήρια ζάχαρη, 
έβαλα μέσα κι ένα ξύλο κανέλας και το έφερα σε βρασμό.
δεν πήρε πολλήν ώρα να ωριμάσει η μαρμελάδα... περίπου μισή...
προς το τέλος έριξα μέσα λίγο ουίσκι κι έστιψα 1 λεμόνι.

είχα έτοιμα, αποστειρωμένα βαζάκια κι έβαλα την μαρμελάδα μέσα, κατά την γνωστή μέθοδο...
δοκίμασα και μισή μικρή κουταλιά. θαρρώ έγινε μιά εξαιρετικά καλή μαρμελάδα σταφύλι, το ουίσκι "ακούγεται" ελαφρά, έγιναν μόλις δύο βαζάκια αλλά αυτό δεν έχει καμιά σημασία, θα την ανοίξω τον χειμώνα στην πρώτη ευκαιρία, δίπλα σε τυριά και σε ψωμάκια.




καλό
σε ό, τι κάνετε !






Κυριακή 2 Ιουλίου 2017

αχλαδιού μαρμελάδα άγρια !

μιά μαρμελάδα με "χαρακτήρα", 

από αχλαδιά ... μισο άγρια!



photos
ερασι τέχνης

από το ίδιο αυτό δεντράκι, έχουμε φτιάξει άλλοτε 





την περσινή χρονιά, αυτό το ίδιο δέντρο έβγαλε ένα (1!) ή ίσως και κανένα αχλάδι...
αφρόντιστο δεντράκι, γιατί σχεδόν κανένας δεν πηγαίνει πιά, απότιστο, ο τόπος εκεί είναι άνυδρος, 
έτυχε να πάω πριν μιά βδομάδα και βρήκα πάνω τουλάχιστον 30 κιλά κοντούλες!




κοντούλες όχι ζουμερές, 
μικρά, σκληρούτσικα αχλάδια, μιά υποψία στιφά, αλλά μυρωδάτα και γευστικά...

μάζεψα φυσικά όσα μπορούσα, κάποια γιά να φτιάξω  

και κάποια γιά να φτιάξω μαρμελάδα.


η μαρμελάδα που προέκυψε, το λέω εκ των προτέρων, δεν είναι σαν αυτή, 

  

μιά ήμερη, τρυφερή, ανοιχτόχρωμη, βελούδινη μαρμελάδα, από ήμερα, τρυφερά, ζουμερά και βελούδινα αχλάδια...

η μαρμελάδα που προέκυψε είναι τραχιά, άγρια !
από καρπό τραχύ, σκληρό, άνυδρο και λίγο στιφό.

είναι όμως πολύ καλή ! περίεργη και καλή ! δεν είναι ανάλαφρη, έχει σώμα, μπορεί κανείς να την φάει και με το κουταλάκι, σαν να είναι γλυκό κουταλιού, μπαίνει σε τάρτες, σε Πάστα Φλώρα, και βέβαια αλείφεται !
φυσικά, ένα μεγάλο της ατού είναι, πως πρόκειται γιά προϊόν "bio" !


έριξα λοιπόν τα αχλάδια που μάζεψα σε δυό καθαρές γούρνες και τα ξέπλυνα απ' τις σκόνες.






με το ειδικό εργαλείο που ξεκουκουτσιάζουμε και τα μήλα τα τρυπάμε και βγάζουμε το εσωτερικό (κοτσάνι, κουκούτσια).

σε αυτήν τη φάση, αν θέλετε, μπορείτε να ξεφλουδίσετε τα αχλάδια. εγώ δεν το έκανα, όχι γιατί βαρέθηκα, αλλά γιατί θεωρώ χρήσιμη και καλή τη φλούδα του φρούτου.






Μόλις τα ετοίμασα, έβαλα να τα αλέσω στο μπλέντερ.
Αφού ήσαν σκληρά και διόλου ζουμερά, δεν βγήκε πολτός, μα μιά μάζα, ας πούμε, από χοντρά ψίχουλα.
Τα ζύγισα, τα έριξα στην κατσαρόλα.
3 κιλά αλεσμένο αχλάδι, λίγη λιγότερη ζάχαρη, λίγο περισσότερο νεράκι από το σύνηθες, γιατί το φρούτο είναι στεγνό.

στα 3 κιλά αχλάδι, 2,5 κιλά ζάχαρη, 4 ποτήρια νερό, 1 ξύλο κανέλα, 2 βανίλλιες.

έβρασα πρώτα σε δυνατή φωτιά, ως να πάρει, κι έπειτα χαμήλωσα γιά να μη μου χυθεί
ανακατεύοντας συχνά.

χρειάστηκε περίπου 50' γιά να δέσει η μαρμελάδα.

με τον καρπό που μου έμεινε, έφτιαξα και μερικά βαζάκια 

 











καλοκαιράκι στην Ελλάδα,
ας εκμεταλλευτούμε ωφέλιμα την εποχή των φρούτων !



εύχομαι το καλο,
γιά ό, τι κάνετε !




Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

chutney φρέσκο σταφύλι, σταφίδα

chutney σταφυλιού, φρέσκια σταφίδα μαύρη

photos
ερασι τέχνης

με φίλεψαν φρέσκια σταφίδα μαύρη, μόλις κομμένη από αμπελάκι.
την δοκίμασα, την καμάρωσα μιά ολόκληρη μέρα, σγουρή, γλυκειά και τσουπωτή 
κι ύστερα είπα να φτιάξω μ' αυτήν μιά μαρμελάδα, που θα συνοδεύει τον χειμώνα ψητά τυράκια

μαρμελάδα σταφύλι  έχουμε ξαναφτιάξει. την κλασική μαρμελάδα, σταφύλι και ζάχαρη.
αυτήν εδώ την σταφιδούλα, θα την φτιάξουμε αλλιώς, κατά τον τρόπο του εγγλέζικου chutney .


πρώτα της έβγαλα τα κοτσανάκια, χώρισα ρώγα ρώγα, την έβαλα σε ένα μπωλ και την έπλυνα.






κατόπιν την έβαλα μέσα σ΄ένα σε βαθύ τηγάνι.

πρόσθεσα μέσα μιά χούφτα φρέσκο σταφύλι ξανθή σταφίδα χοντροκομμένη,
έκοψα σε φετούλες δυό ξερά κρεμμύδια,
έτριψα φρέσκο πιπέρι,
έριξα μιά πρέζα αλάτι,
ελάχιστη ζάχαρη (δεν είχα καστανή, έτσι έβαλα λευκή),
μιά πρέζα κανελογαρύφαλλα,
μισό κρασοπότηρο πετιμέζι,
αρκετό ξύδι
και μία σκόνη που έφτιαξα, τρίβοντας στο multi ελάχιστους σπόρους γλυκάνισο, έναν αστεροειδή γλυκάνισο και ελάχιστους σπόρους κάρδαμο.

σκέφτηκα ότι δεν θα μου ταίριαζε με το σταφύλι η γεύση του σκόρδου, μήτε η καυτερή πιπεριά, έτσι, σκόρδο και μπούκοβο δεν έβαλα.




το έφερα σε βρασμό και χαμήλωσα αρκετά τη φωτιά.
πήρε περίπου 40', ως να πάρει τη μορφή της μαρμελάδας.

τελειώνοντας, δεν άντεξα στον πειρασμό, κι έστιψα μέσα ένα ολόκληρο λεμόνι.

στο μεταξύ αποστείρωσα βαζάκια, έβαλα μέσα το καυτό chutney και τ' άφισα γυρισμένα ανάποδα ώσπου να κρυώσουν.

θα ακολουθήσω τη συμβουλή που λέει "άστο στο ψυγείο να ωριμάσει τουλάχιστον γιά δυό μήνες"

και σκέφτομαι ότι θα μας συντροφέψει κοντά στα Χριστούγεννα...



καλό σε ό, τι κάνετε !



Υ. Γ.

μας ήρθε η παρακάτω χρήσιμη ενημέρωση
γιά το ΕΘΝΙΚΟ μας προϊόν, 
την Κορινθιακή σταφίδα :



Αυτό το γνωρίζατε για την κορινθιακή (μαύρη) σταφίδα;
Από κλινικές μελέτες που είναι ήδη δημοσιευμένες σε έγκριτα, διεθνή, επιστημονικά περιοδικά,αποδεικνύεται ότι από την ένταξή της κορινθιακής σταφίδας στην καθημερινή διατροφή υπάρχει σημαντική μείωση στην αρτηριακή πίεση, δημιουργείται «ασπίδα» ενάντια στα καρδιαγγειακά νοσήματα, μειώνεται η «κακή» χοληστερίνη, παρατηρείται θετική επίδραση στην υγεία των καπνιστών και στα πλαίσια μια ισορροπημένης διατροφής δεν υπάρχει καμία αρνητική επίδραση στους διαβητικούς!
Μάθετε περισσότερα εδώ:
https://greekraisins.wordpress.com/
https://www.facebook.com/groups/1407610409456088/
http://goo.gl/GdRG1R










Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

αχλάδι μαρμελάδα

αχλάδι μαρμελάδα
photos ερασι τέχνης



Με φίλεψαν αχλάδια. Μιά τσάντα αχλάδια φρεσκοκομμένα από κήπο, γλυκά και ζουμερά.
Αποφάσισα πως άξιζε τον κόπο να συντηρηθούν κι έτσι τα έκανα μαρμελάδα.

Πολύ εύκολα έγινε. Έχει ωραία γεύση, ζωηρό χρώμα και ευωδιάζει καλό φρούτο. Η υφή αυτής της μαρμελάδας είναι κάπως πιό ντωτή, λίγο πιό ρευστή, μα θαρρώ έτσι κι αλλιώς είναι πραγματικά καλή.


Έπλυνα πρώτα καλά τα αχλάδια γιατί σκέφτηκα να μην τους βγάλω τη φλούδα.
Τα έκοψα στα 4, καθάρισα εσωτερικά τους σπόρους και τα έριξα στο μπλέντερ. Είχα κι ένα μήλο, το έβαλα κι αυτό μέσα.
Ζύγισα τον πολτό, ήταν 2 κιλά.
Τον έβαλα σε βαθειά κατσαρόλα, πρόσθεσα μέσα 1 ξύλο κανέλλα, 2 ποτήρια νερό και 2 κιλά ζάχαρη.
Πρώτα άναψα δυνατή φωτιά (3) και μετά χαμήλωσα λίγο, το άφισα να βράζει στο 2,5 ανακατεύοντας συχνά.



Πήρε περίπου 45 λεπτά.
Στο μεταξύ, όσην ώρα έβραζε η μαρμελάδα έβαλα να αποστειρώσω βαζάκια στον φούρνο, στους 100 βαθμούς.

Μόλις την κατέβασα απ' τη φωτιά, γέμισα τα βαζάκια, τα έκλεισα, τα γύρισα ανάποδα και τα άφισα να κρυώσουν έτσι, ως το πρωί.




Να είναι καλό, ό, τι φτιάχνετε !











Κυριακή 31 Μαΐου 2015

μαρμελάδα βερίκοκο, μούσμουλο και μήλο


ωραία μαρμελάδα βερίκοκο - μούσμουλο και μήλο !
photos ερασι τέχνης



με την ευωδιά του βερίκοκου, το ανάλαφρο μούσμουλο και την γεμάτη γεύση του μήλου.

μαρμελάδα εξαιρετικά εύκολη.
θα κάνουμε όπως ακριβώς η μαρμελάδα βερίκοκκο - μούσμουλο    και απλά, θα προσθέσουμε μήλα.




θα πλύνουμε καλά τα μήλα, θα τα κόψουμε στα 4 , θα βγάλουμε με το μαχαίρι μας τα κοτσανάκια και θα τα βάλουμε κι αυτά να τα λιώσουμε στο μπλέντερ, μαζί με τα άλλα φρούτα.
αν η φλούδα των μήλων είναι καλή, θα την αφίσουμε κι αυτήν, αλλιώς θα τα καθαρίσουμε.
αυτό είναι όλο !

υπέροχο χρώμα και φρέσκια, φρουτένια, καλοκαιριάτικη γεύση !




Καλό καλοκαίρι !











 

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

μαρμελάδα νεράντζι

η ωραία μαρμελάδα νεράντζι !
photos ερασι τέχνης




Στον κήπο μας, έκανε φέτος καρπό μιά μικρή νεραντζούλα.
Νιούτσικο δέντρο, χαμηλό ακόμα, ίσα που άπλωσα το απόγευμα το χέρι μου, γιά να μαζέψω όλον της τον καρπό.
9 νεράντζια όλα κι όλα.

Είπα λοιπόν, να τα κάνω μαρμελάδα.
Εύκολο ήταν, και το αποτέλεσμα προέκυψε εξαιρετικά καλό, πέραν πάσης προσδοκίας (είχα πάντα έναν φόβο γιά την μαρμελάδα νεράντζι...)


Θα περιγράψω εδώ πώς την έφτιαξα :

- Ξέπλυνα καλά τους καρπούς κάτω από την βρύση.

- Γιά να ξεπικρίσουν έβρασα μπόλικο καθαρό νερό σε 3 κατσαρόλες κι έβρασα μέσα τα νεράντζια, 10' σε κάθε κατσαρόλα. Έβγαλαν έτσι την περισσότερη πικρίλα τους.



- Τα άφισα σε σουρωτήρι να κρυώσουν. Κατόπιν τα έβαλα πάνω στο ξύλο και τα ψιλοέκοψα, καθαρίζοντας προσεκτικά τα κουκούτσια τους και κρατώντας τους χυμούς που έβγαζαν.




- Έβαλα σε μεγάλη κατσαρόλα  όλον τον ψιλοκομμένο καρπό, που ήταν ίσα - ίσα 600 γραμμάρια.
Προσέθεσα 800 γραμμάρια ζάχαρη, 1 ξύλο κανέλλας και 2 νεροπότηρα νερό, γιατί το φρούτο ήταν στεγνό.
Έφερα σε βρασμό, χρειάστηκε λίγο ξάφρισμα, χαμήλωσα σε μεσαία τη φωτιά  κι ανακάτευα συχνά, προσέχοντας μη μου κολλήσει η μαρμελάδα.

- Ταυτόχρονα, είχα βάλει στον φούρνο τα βαζάκια, γιά να τα αποστειρώσω.

- Στο τέλος, έστιψα μέσα 1 ζουμερό λεμόνι, ανακάτεψα, πέταξα το ξύλο κανέλας κι έκλεισα τη φωτιά.




- Έβαλα την μαρμελάδα στα αποστειρωμένα βαζάκια.
Θεϊκή έγινε !
Ένα διάφανο χαρούμενο ζελέ, με ψιλά κομματάκια  φλούδας μέσα, μυρωδάτο, μυρίζει άνοιξη, δεν είναι πικρό, μα είναι ένα ραφινάτο εσπεριδοειδές.





καλό
σε ό, τι κάνετε !






Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

μαρμελάδα ροδάκινα με βανίλιες

μαρμελάδα βανίλιες και ροδάκινα
photos 
ερασι τέχνης
Σεπτέμβρης
κι έχει ακόμα άφθονα φρούτα, ώριμα, χρωματιστά και μυρωδάτα.
ας πειραματιστούμε με τις γεύσεις... 
βρήκα στην λαϊκή αγορά σκουρόχρωμες ώριμες βανίλιες και σκέφτηκα να τις ταιριάξω με ροδάκινα.

την κλασική συνταγή μαρμελάδας θα ακολουθήσουμε, 
κάνουμε πολτό τα φρούτα,
όσο φρούτο τόση ζάχαρη,
αν έχουμε στη γλάστρα αμπαρόριζα βάζουμε μέσα λίγα φυλλαράκια που δίνουν άρωμα
ή ρίχνουμε βανίλια
ή λίγο ποτό της αρεσκείας μας
ή τίποτα... τα φρούτα τώρα είναι τόσο ώριμα, που δεν χρειάζονται ενισχυτικό αρώματος και γεύσης...
βάζουμε κι ένα ποτήρι νερό στην κατσαρόλα, φέρνουμε σε βρασμό, ξαφρίζουμε, χαμηλώνουμε την φωτιά και περιμένουμε να δέσει η μαρμελάδα, ανακατεύοντας διαρκώς με ξύλινη κουτάλα.
προς το τέλος στίβουμε μέσα τον χυμό από ένα λεμόνι.




έχουμε στο μεταξύ αποστειρώσει βαζάκια στον φούρνο, 
μόλις κατεβάσουμε την μαρμελάδα την ρίχνουμε στα βάζα καυτή, γυρίζουμε ανάποδα και περιμένουμε ως την επόμενη μέρα, να κρυώσει εντελώς.

στοκάρουμε τα βαζάκια στο ψυγείο όπου μένουν αρκετούς μήνες ή κάνουμε δωράκια σε φίλους.
ό, τι σπιτικό έχει τον κόπο του, τη χαρά του, το μεράκι του και την αξία του...

να μη φοβόμαστε να πειραματιστούμε και να αναμειγνύουμε γεύσεις.




κι ακόμα, τώρα είναι η εποχή της φράουλας σταφύλι.


αν έχετε υπομονή και ξέρετε να το ξεκουκουτσιάσετε ή αν έχετε κάποιον που θα το κάνει γιά σας, φτιάξτε σταφύλι φράουλα γλυκό κουταλιού




καλό
σε ό, τι κάνετε !










Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

μαρμελάδα ροδάκινα


μαρμελάδα από λευκόσαρκα, ζουμερά ροδάκινα !
photos ερασι τέχνης


κατακαλόκαιρο στον τόπο με το ευλογημένο κλίμα, παντού φρούτα, περίφημα, ζηλευτά φρούτα !
ας τα διατηρήσουμε, όπως μπορούμε, γιά τον χειμώνα, που έρχεται ... 


έβαλα στο μπλέντερ όσα λευκόσαρκα ροδάκινα είχα, έβαλα κι ένα μεγάλο μήλο και τα άλεσα μαζί.
βγήκαν 4 ποτήρια πολτός.

Τα έριξα σε βαθειά κατσαρόλα, με 1 ποτήρι νερό, 4 ποτήρια ζάχαρη, 3 φύλλα αμπαροριζα απ' τη γλάστρα κι ένα γερό σφηνάκι λικέρ μανταρίνι , από το περσινό.

Τα έβρασα πρώτα σε δυνατή φωτιά γιά λίγο ανακατεύοντας διαρκώς και μετά χαμήλωσα αρκετά την φωτιά, γιατί "πιάνουν".


Χρειάστηκαν περίπου 40' γιά να δέσει καλά η μαρμελάδα.
Στο τέλος έστιψα μέσα κι ένα λεμόνι.

Στο μεταξύ αποστείρωσα στον φούρνο βαζάκια, έριξα μέσα την καυτή μαρμελάδα, τα γύρισα ανάποδα γιά αρκετές ώρες, ως να κρυώσουν καλά.

voilà,
η μυρωδάτη, γευστική μαρμελάδα ροδάκινο, που την φυλάμε γιά τον χειμώνα.





καλό, 
σε ό, τι φτιάχνετε !











Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

μαρμελάδα tutti frutti

 

Μαρμελάδα Tutti Frutti

 γιατί όχι ;  

photos ερασι τέχνης 

 

τα πρωινά του καλοκαιριού στην Ελλάδα *, την ζητάνε τη μαρμελάδα από φρέσκα ζουμερά, μυρωδάτα φρούτα, πάνω σε φρυγανισμένο ψωμάκι.  

δοκίμασα σήμερα κι έφτιαξα μαρμελάδα, με ό, τι φρούτα υπήρχαν στο ψυγείο...

άλεσα μαζί δυό καλές φέτες πεπόνι, δυό μελωμένα σύκα, δυό λευκόσαρκα ροδάκινα, δυό αχλάδια, σταφύλι ακούκουτσο. 

βγήκαν 3,5 μεγάλα ποτήρια πολτός.

τα έριξα στην κατσαρόλα με 3,5 ίδια ποτήρια ζάχαρη και 1/2 ποτήρι νερό. έτριψα μέσα τον φλοιό από λεμόνι ακέρωτο και το έβρασα σιγά - σιγά, περίπου γιά 1/2 ώρα, ως να δέσει η μαρμελάδα.

 

 

τα τελευταία λεπτά έριξα μέσα τον χυμό από 1 λεμόνι και προς το τέλος λίγο grand marnier**.

στο μεταξύ, αποστείρωσα στον φούρνο μερικά βαζάκια

κι όταν κατέβασα την μαρμελάδα την έριξα στα καυτά βάζα, έκλεισα καλά, γύρισα ανάποδα και τα άφισα έτσι όλη μέρα, ως να κρυώσουν εντελώς.

έγινε μιά καλή, φρουτένια μαρμελάδα, γευστική και μυρωδάτη.

 

 

*ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο,

με ευλογημένο κλίμα και καρπούς !

συζητώντας με την Χατούνα, που έχει έρθει από μεγάλη, κρύα χώρα, μου έλεγε ότι τους καρπούς που παράγουν τα δέντρα τους το καλοκαίρι, τους φτιάχνουν υποχρεωτικά μαρμελάδες, κομπόστες και τουρσιά, γιά να τα συντηρήσουν και γιά να έχουν καρπούς και τον χειμώνα !...

 

**αντ' αυτού, θα μπορούσαμε να βάλουμε οποιοδήποτε φρουτένιο λικέρ ή να βράσουμε μέσα στα φρούτα κι ένα ξυλάκι κανέλα. 

 

να είναι καλό ό, τι φτιάχνετε !

 

 

 

 

 

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

μαρμελάδα πεπόνι - βερύκοκο


μαρμελάδα πεπόνι-λεμόνι-βερύκοκο-amaretto

photos ερασι τέχνης

αξιοποιούμε τους ευλογημένους καρπούς της γης, του ευλογημένου καλοκαιριού, του ευλογημένου τόπου !
εν συντομία : φτιάχνουμε μαρμελάδα !

η βερυκοκιά μας ποτέ δεν έκανε σπουδαία βερύκοκα. πάντα σφιχτά ήσαν και άγλυκα.
επιπλέον, εφέτος έκανε ελάχιστα. μου τα μάζεψαν, ίσα ένα κιλό θα ζύγιζαν... τα έβαλα σε ένα καλαθάκι και τα άφισα στη βεράντα να τα κοιτάζω.

καθάρισα γιά το σπίτι κι ένα πεπόνι.
έτυχε κι έλειψα γιά τρεις μέρες. όταν επέστρεψα, βρήκα το πεπόνι άθικτο, στο ψυγείο. 

έπιασα λοιπόν κι έφτιαξα με τα δυό αυτά φρούτα -πεπόνι και βερύκοκα - μιάν ωραία μαρμελάδα.

σας γράφω εδώ τη συνταγή :

άνοιξα στη μέση τα βερύκοκα, έβγαλα το κουκούτσι κι έκοψα τα χτυπημένα μέρη τους.

έβαλα γιά δευτερόλεπτα τα καθαρισμένα βερύκοκα στο μπλέντερ και τα έκοψα, χωρίς να τ' αφίσω να γίνουν πολτός.
έριξα μέσα γιά δευτερόλεπτα και το καθαρισμένο πεπόνι.

ζύγισα το μείγμα βερύκοκο - πεπόνι. ήταν καθαρό 1 κιλό.

σε κατσαρόλα με βαρύ πάτο έριξα 1/2 ποτήρι νερό, το 1 κιλό φρούτο και 600 γραμ. ζάχαρη.
είχα καλά, ακέρωτα λεμόνια. έτσι, έτριψα μέσα και την φλούδα από δυό λεμόνια.
το έφερα σε βρασμό, σε μέτρια φωτιά, γιά να μην πιάσει και ανακάτευα διαρκώς με ξύλινη κουτάλα.


δεν πήρε πολλην ώρα γιά να δέσει η μαρμελάδα.
στα 20' έριξα μέσα λίγο λικέρ amaretto, αυτό που είχα φτιάξει πέρυσι.



στα 25' έριξα μέσα τον χυμό από 1 λεμόνι.
στην μισή ώρα η μαρμελάδα είχε δέσει.

είχα στο μεταξύ αποστειρώσει τα βαζάκια στον φούρνο,
έβαλα μέσα καυτό το φρούτο, έκλεισα αεροστεγώς και τα γύρισα ανάποδα, ως να κρυώσουν.

ωραία υφή, γεύση και άρωμα - καλοκαιρινό πεπόνι, υπερτερεί κάπως το βερύκοκο (λόγω και του amaretto) , ακούγεται και το τρίμμα λεμόνι .

βγήκε ενάμιση βάζο.
γιά δυό βάζα μαρμελάδα, πρέπει το καθαρό φρούτο άβραστο να είναι τουλάχιστον ενάμιση κιλό.


να είναι καλό
ό, τι φτιάχνετε !








Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

φράουλα μαρμελάδα


μαρμελάδα φράουλα

photos
ερασι τέχνης

όσο ακόμα οι φράουλες είναι "κανονικές" - φουλ σεζόν,
ώριμες, απουσάριστες, γλυκές και μυρωδάτες.

τις αγόρασα στο Μοναστηράκι απ' τα μαναβάκια, έξω απ' τον σταθμό του τρένου.
το μυστικό, είπε η μανάβισσα, είναι το καλό ξάφρισμα της μαρμελάδας.
πήρα λοιπόν δυό κιλά, με την προοπτική να ξαναπάρω σύντομα...

η συνταγή είναι πολύ απλή, φράουλες και ζάχαρη !
τώρα που το φρούτο είναι ώριμο και γλυκό, μπορούμε να του λιγοστέψουμε την ζάχαρη.

δηλαδή, στα δυό κιλά φράουλα, έβαλα 1,5 ζάχαρη.

τις πλένουμε, τις ψιλοκόβουμε ή τις λιώνουμε στο μπλέντερ, βάζουμε τη μισή ζάχαρη σε φαρδειά κατσαρόλα, ρίχνουμε τις φράουλες κι από πάνω την υπόλοιπη ζαχαρη.
αν δεν βιαζόμαστε και αν διαθέτουμε υπομονή, βάζουμε την κατσαρόλα, ως έχει, στο ψυγείο και βράζουμε την επόμενη μέρα.
αν υπομονή δεν διαθέτουμε - είναι η περίπτωσή μου, τον τελευταίο καιρό...-  τις βάζουμε κατ ευθείαν σε σιγανή- σιγανή φωτιά, μόλις αρχίσουν να βράζουν ξαφρίζουμε καλά, δυναμώνουμε τη φωτιά και τις αφίνουμε να βράσουν ως να δέσει η μαρμελάδα.
δεν παίρνει πολλήν ώρα.
τα τελευταία λεπτά στίβουμε μέσα και φρέσκο λεμονάκι,
έχουμε αποστειρώσει στον φούρνο τα γυάλινα βάζα,
ρίχνουμε προσεκτικά την καυτή μαρμελάδα στα βάζα που καίνε , κλείνουμε ερμητικά, τα γυρίζουμε ανάποδα και τα αφίνουμε έτσι να κρυώσουν, ως την άλλη μέρα.



είναι καλή μαρμελάδα,
την τρων μεγάλοι και παιδιά.


να είναι καλό
ό, τι φτιάχνετε !








 

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

λικέρ και μαρμελάδα μανταρίνι

ΛΙΚΕΡ και ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ
photos


ερασι τέχνης

ετούτην εδώ την ευλογημένη μανταρινιά, την είχε φυτέψει ο πατέρας μου, θα είναι τουλάχιστον 30 χρόνια τώρα...
από όταν η μανταρινιά μας μεγάλωσε ή ίσως από όταν μεγάλωσα κι ωρίμασα εγώ, άρχισα να εκτιμώ τον καρπό, που έχει πάνω στα φορτωμένα κλαδιά της.
κάθε χρόνο, τέτοια εποχή κάτι τις φτιάχνω με τα μανταρίνια της...
έχω, από τον μήνα Δεκέμβρη του 2010, δημοσιεύσει εδώ δα :
ΣΥΝΤΑΓΕΣ λικέρ μανταρίνι , πώς φτιάχνουμε το λικέρ με τα φρέσκα μανταρίνια. 
σε αυτήν τη συνταγή γιά το λικέρ (που πίνεται καλύτερα με ένα παγάκι μέσα στο ποτήρι ), δεν έχω να προσθέσω παρά ετούτο :  ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ ΠΟΤΟΠΟΙΪΑΣ γιά τα λικέρ, δεν βρίσκω πιά στην Αθήνα !
όργωσα κι εφέτος την κεντρική αγορά και δεν βρήκα... έτυχε ; δεν φέρνουν πιά ; δεν ξέρω...
έτσι, η γνώμη μου είναι, αν δεν βρείτε οινόπνευμα ποτοποιϊας, φτιάξτε το ποτό με ρακή ή τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο ή με γκράπα ή με βότκα ή με κονιάκ.


αυτό, ωριμάζει στις γυάλες εν έτει 2013...


γιά να φτιάξουμε το ποτό, χρησιμοποιούμε μονάχα τις φλούδες.
φυσικά, δεν πετάμε τον μέσα καρπό !
φτιάχνουμε μ' αυτόν μιά εξαιρετική σπιτική μαρμελάδα μανταρίνι !

παίρνουμε ένα - ένα τα ξεφλουδισμένα μανταρίνια, τα βάζουμε πάνω στη σανίδα και τα κόβουμε οριζόντια στη μέση.
με υπομονή και με ένα μυτερό μαχαίρι αφαιρούμε έτσι όλα τα κουκούτσια (τα δικά μου μανταρίνια είναι γεμάτα κουκούτσια...)



όταν τα ξεκουκουτσιάσουμε όλα, τα βάζουμε σε μιά λεκανίτσα και τα ζυγίζουμε.





τα κάνουμε πολτό στο μπλέντερ, τα βάζουμε σε βαθειά κατσαρόλα, όσος καρπός τόση ζάχαρη, ένα ξύλο κανέλας και μιά βανίλια.




το φέρνουμε σε βρασμό,
ανακατεύουμε με ξύλινη κουτάλα,
όσο βράζει βγάζουμε από μέσα αν έχει μείνει κανένα κουκούτσι
και το αφίνουμε σε μεσαία φωτιά, ως να δέσει η μαρμελάδα .
γίνεται σύντομα.

στο τέλος , προσθέτουμε τον χυμό από ένα λεμόνι.

έχουμε στο μεταξύ αποστειρώσει στον φούρνο τα βαζάκια, όπου το βάζουμε μέσα καυτό και το αφίνουμε ανάποδα, μέχρι να κρυώσει.

εφέτος έβαλα γιά πρώτη φορά το ξύλο κανέλας.
θαρρώ του πήγε πολύ καλά !



αν φτιάξετε τη μαρμελάδα μανταρίνι
ή το ποτό,
εύχομαι καλήν επιτυχία να έχετε !