Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαρμελάδα 2 κίτρινα φρούτα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαρμελάδα 2 κίτρινα φρούτα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 31 Μαΐου 2015

μαρμελάδα βερίκοκο, μούσμουλο και μήλο


ωραία μαρμελάδα βερίκοκο - μούσμουλο και μήλο !
photos ερασι τέχνης



με την ευωδιά του βερίκοκου, το ανάλαφρο μούσμουλο και την γεμάτη γεύση του μήλου.

μαρμελάδα εξαιρετικά εύκολη.
θα κάνουμε όπως ακριβώς η μαρμελάδα βερίκοκκο - μούσμουλο    και απλά, θα προσθέσουμε μήλα.




θα πλύνουμε καλά τα μήλα, θα τα κόψουμε στα 4 , θα βγάλουμε με το μαχαίρι μας τα κοτσανάκια και θα τα βάλουμε κι αυτά να τα λιώσουμε στο μπλέντερ, μαζί με τα άλλα φρούτα.
αν η φλούδα των μήλων είναι καλή, θα την αφίσουμε κι αυτήν, αλλιώς θα τα καθαρίσουμε.
αυτό είναι όλο !

υπέροχο χρώμα και φρέσκια, φρουτένια, καλοκαιριάτικη γεύση !




Καλό καλοκαίρι !











 

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

μαρμελάδα πεπόνι - βερύκοκο


μαρμελάδα πεπόνι-λεμόνι-βερύκοκο-amaretto

photos ερασι τέχνης

αξιοποιούμε τους ευλογημένους καρπούς της γης, του ευλογημένου καλοκαιριού, του ευλογημένου τόπου !
εν συντομία : φτιάχνουμε μαρμελάδα !

η βερυκοκιά μας ποτέ δεν έκανε σπουδαία βερύκοκα. πάντα σφιχτά ήσαν και άγλυκα.
επιπλέον, εφέτος έκανε ελάχιστα. μου τα μάζεψαν, ίσα ένα κιλό θα ζύγιζαν... τα έβαλα σε ένα καλαθάκι και τα άφισα στη βεράντα να τα κοιτάζω.

καθάρισα γιά το σπίτι κι ένα πεπόνι.
έτυχε κι έλειψα γιά τρεις μέρες. όταν επέστρεψα, βρήκα το πεπόνι άθικτο, στο ψυγείο. 

έπιασα λοιπόν κι έφτιαξα με τα δυό αυτά φρούτα -πεπόνι και βερύκοκα - μιάν ωραία μαρμελάδα.

σας γράφω εδώ τη συνταγή :

άνοιξα στη μέση τα βερύκοκα, έβγαλα το κουκούτσι κι έκοψα τα χτυπημένα μέρη τους.

έβαλα γιά δευτερόλεπτα τα καθαρισμένα βερύκοκα στο μπλέντερ και τα έκοψα, χωρίς να τ' αφίσω να γίνουν πολτός.
έριξα μέσα γιά δευτερόλεπτα και το καθαρισμένο πεπόνι.

ζύγισα το μείγμα βερύκοκο - πεπόνι. ήταν καθαρό 1 κιλό.

σε κατσαρόλα με βαρύ πάτο έριξα 1/2 ποτήρι νερό, το 1 κιλό φρούτο και 600 γραμ. ζάχαρη.
είχα καλά, ακέρωτα λεμόνια. έτσι, έτριψα μέσα και την φλούδα από δυό λεμόνια.
το έφερα σε βρασμό, σε μέτρια φωτιά, γιά να μην πιάσει και ανακάτευα διαρκώς με ξύλινη κουτάλα.


δεν πήρε πολλην ώρα γιά να δέσει η μαρμελάδα.
στα 20' έριξα μέσα λίγο λικέρ amaretto, αυτό που είχα φτιάξει πέρυσι.



στα 25' έριξα μέσα τον χυμό από 1 λεμόνι.
στην μισή ώρα η μαρμελάδα είχε δέσει.

είχα στο μεταξύ αποστειρώσει τα βαζάκια στον φούρνο,
έβαλα μέσα καυτό το φρούτο, έκλεισα αεροστεγώς και τα γύρισα ανάποδα, ως να κρυώσουν.

ωραία υφή, γεύση και άρωμα - καλοκαιρινό πεπόνι, υπερτερεί κάπως το βερύκοκο (λόγω και του amaretto) , ακούγεται και το τρίμμα λεμόνι .

βγήκε ενάμιση βάζο.
γιά δυό βάζα μαρμελάδα, πρέπει το καθαρό φρούτο άβραστο να είναι τουλάχιστον ενάμιση κιλό.


να είναι καλό
ό, τι φτιάχνετε !








Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

δύο κίτρινα φρούτα ! μούσμουλα και βερίκοκα

.
Μαρμελάδα
.
2 κίτρινα φρούτα !
.
μούσμουλα και βερίκοκα !
.
.
photos ερασι τέχνης

 
.
.
ήρθε πάλι η εποχή που τα δέντρα γέμισαν με τον κίτρινο καρπό τους.
οι βερικοκιές είναι φορτωμένες με φρούτα που σιγά - σιγά ωριμάζουν.
και οι μουσμουλιές στους κήπους, επίσης.
στο απέναντι χτήμα, ακριβώς μπροστά από το σπίτι μας, η μουσμουλιά είναι γεμάτη κι ο καρπός της σαπίζει και πέφτει χάμω.
στο απέναντι χτήμα, ακριβώς πίσω από το σπίτι μας, μιά άλλη μουσμουλιά γεμάτη ρίχνει κι αυτή χάμω τα φρούτα.
τα βλέπω απ' το μπαλκόνι και με στενοχωρεί...
πόσο αδιάφοροι έχουμε γίνει, πόσο ψευτοσνόμπ, πόσο ανάξιοι είμαστε και πόσο πολύ έχουμε αλλοτριωθεί !
κανένας ένοικος δεν βλέπει τα φρούτα να χάνονται ; !
κανένας άνθρωπος δεν τα προσέχει ; ! κανείς δε νοιάζεται ;
τέλος, ας κοιτάζω εγώ καλύτερα τη δουλειά μου...
.

πήγα στον μανάβη κι αγόρασα μερικά ωραία μούσμουλα (γιατί φυσικά ντράπηκα να μπω στα ξένα περβόλια να μαζεύω...)
.
.
.
τα χάραξα στη μέση, έβγαλα τα κουκουτσάκια τους, αφαίρεσα όπου είχαν μικροχτυπήματα και τα έκοψα σε κομμάτια, όπως είναι με τη φλούδα.
αποφάσισα να τα ταιριάξω με τα ωραία μου βερίκοκα - μαζεμένα ένα  ένα απ' τη βερικοκκιά - και να τα φτιάξω μαρμελάδα
.
.
.
τη συνταγή γιά  τη

μαρμελάδα βερίκοκο

την έχω δώσει εδώ, μα τώρα λέω να σμίξουμε τα  2 κίτρινα φρούτα !

.
καθάρισα λοιπόν και τα βερίκοκα απ' το κουκούτσι τους,
κι έβαλα μαζί μούσμουλα και βαρίκοκα στον κάδο του μπλέντερ. 
 .

.
τα φρούτα πολτοποιήθηκαν μαζί.
τα ζύγισα κι ο πολτός ήταν 2 κιλά.
τα έριξα στην κατσαρόλα με 1 ποτήρι νερό (έβαλα νερό γιατί ο πολτός ήταν πηχτός και φοβήθηκα μην πιάσει...) , έριξα και 1,5 κιλό ζάχαρη και μιά βανίλια.
.



.
άφισα τη μαρμελάδα στο 3 ίσα ως να αρχίσει να βράζει
κι έπειτα την έδεσα σε μέτρια φωτιά (στο 2), ανακατεύοντας διαρκώς με ξύλινη κουτάλα.
όταν είδα πως είναι σχεδόν έτοιμη, έστιψα μέσα ένα ζουμερό λεμόνι, έδωσα ακόμα μιά βράση και την κατέβασα.
.
είχα αποστειρωμένα τα βαζάκια, τα γέμισα προσεκτικά, τα έκλεισα σφιχτά και τα γύρισα ανάποδα να κρυώσουν, ως το πρωί .
voilà !
η μαρμελάδα 2 κίτρινα φρούτα , πιστέψτε με, έγινε θαυμάσια !
.


.
.
καλήν επιτυχία σας εύχομαι
γιά ό, τι φτιάχνετε ! 
.
.
.
.
* ζήτημα ορθο-γραφίας :
 παιδιά σαν είμαστε, το βερύκοκο μάθαμε να το γράφουμε έτσι !
με Υ ψιλόν κι ένα κάππα.
το κάππα επίσης, το γράφαμε με 2 πί !

τώρα που οι σοφοί μας την ορθογραφία την έχουνε κάνει σαλάτα, και μάλιστα άνοστη σαλάτα,
αληθινά δεν ξέρω πώς να γράψω το βερύκοκο-βερίκοκο-βερίκοκκο.
το συναντώ εδώ κι εκεί, με όλους τους τρόπους γραμμένο...

.
.
.
.
.