Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κροκέτες ψαριού. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κροκέτες ψαριού. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Μπακαλιάρος

Μπακαλιάρος τηγανητός με κουρκούτι
photos
ερασι τέχνης


Ξαρμυρίζουμε τον παστό μπακαλιάρο, όπως ακριβώς λεν οι οδηγίες.
Τα τελευταία χρόνια πουλάν φιλέτα μπακαλιάρου "υγράλατα", που χρειάζονται λιγότερο ξαρμύρισμα. Σε κάθε περίπτωση όμως, ακολουθούμε τις οδηγίες γιά το ξαρμύρισμα.
Όταν ο μπακαλιάρος είναι ξαρμυρισμένος κι έτοιμος γιά χρήση τον βάζουμε σ' ένα σουρωτήρι, να αφίσει τα νερά του.
Αν τα κομμάτια είναι πολύ μεγάλα, τα κόβουμε με το μαχαίρι μας.

Σε βαθύ σκεύος βάζουμε αλεύρι που φουσκώνει (φαρινάπ).
Ανοίγουμε μιά μπύρα και τη χύνουμε σιγά - σιγά στο αλεύρι ανακατεύοντας, να μη μένουν γρομπάκια.
Φροντίζουμε να γίνει ένας χυλός σφιχτούτσικος - όχι νερουλός


Σε βαθύ τηγάνι βάζουμε αρκετό ηλιέλαιο (ή ελαιόλαδο) και το αφίνουμε να κάψει καλά.
Βουτάμε ένα - ένα τα κομμάτια του μπακαλιάρου στο κουρκούτι (να πάει παντού) και τα ακουμπάμε προσεκτικά μέσα στο καυτό λάδι, να τηγανιστούν.


Όταν γίνουν από τη μιά πλευρά τα γυρίζουμε κι από την άλλη, χαμηλώνοντας τη φωτιά, γιά να ψηθούν καλά και μέσα.

Τα βγάζουμε, τα ακουμπάμε σε απορροφητικό χαρτί, να φύγουν τα λάδια και σερβίρουμε.


Κοντά φτιάχνουμε μιάν ελαφριά σκορδαλιά ή, αν θέλουμε μιά παντζαροσαλάτα ή χόρτα σαλάτα.


Σας προτείνω,
το ψαροκουρκούτι που περίσσεψε να μην το πετάξετε.
Να τρίψετε μέσα ένα κομμάτι φέτα, δυόσμο, πιπέρι, να χτυπήσετε κι ένα αυγό, να το ανακατέψετε καλά, κι όπως είναι καυτό το λάδι από τον μπακαλιάρο να παίρνετε κουταλιά - κουταλιά και να την ρίχνετε μέσα στο ίδιο, το καυτό λάδι.



Γίνονται πεντανόστιμα μπακαλιαρο-τυροπιτάκια !



καλό
σε ό, τι φτιάχνετε !






Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

ψαροκροκέτες

κροκέτες ψαριού

.

τις προάλλες , με φίλεψαν δυό μεγαλούτσικα ψάρια . 
τα έψησα στη σχάρα . ήταν ψάρια διαφορετικά μεταξύ τους, δεν ξέρω τι λογιώ ήσαν, δεν έχω καμιά ειδικότητα στα ψάρια, ήσαν όμως φρεσκότατα και νόστιμα . 
το ζήτημα είναι ότι μου περίσσεψε φαγητό...
ε, το έχουμε πει, στις μέρες μας τίποτα δεν πάει χαμένο ! δεν πάει το χέρι να πετάς τροφή, μήτε η καρδιά το επιτρέπει, μήτε φυσικά η τσέπη μας !

"πενία τέχνας κατεργάζεται", λέει ο σοφός λαός, κι εγώ κοντά στη λέξη πενία, θα συμπληρώσω την λέξη φαντασία ή την λέξη ευρηματικότητα...

 έτσι, με το ψάρι που είχε μείνει στο ψυγείο, σκέφτηκα σήμερα να φτιάξω τραγανές κροκέτες ψαριού.

 η διαδικασία είναι εύκολη :

- πρώτα, σε αλατισμένο νερό βάζουμε να βράσουν 3 - 4 πατάτες.

- όσο οι πατάτες βράζουν, ψιλοκόβουμε * ένα πράσο και βάζουμε να το γλασάρουμε με μιά κουταλιά βούτυρο. όταν το πράσο μαλακώσει, προσθέτουμε δυό σκελίδες ψιλοκομμένο σκόρδο και το αποσύρουμε απ' τη φωτιά.

 
 - παίρνουμε ** το ψάρι που μας περίσσεψε και με τα χέρια μας το κάνουμε ψίχουλα, προσέχοντας μην τυχόν μείνει μέσα κανένα αγκάθι.











 - στο μεταξύ έχουν βράσει οι πατάτες.
τις λιώνουμε καλά με το πηρούνι και τις ανακατεύουμε με το πράσο. 




 - αλατοπιπερώνουμε, προσθέτουμε λίγο τριμμένο κεφαλοτύρι ή παρμεζάνα, προσθέτουμε μέσα και τα ψίχουλα ψαριού.

- ανακατεύουμε και ζυμώνουμε ελαφρά με το χέρι μας . γίνεται μιά καλή, ελαστική ζύμη.


 

 - παίρνουμε ένα - ένα κομματάκι απ' τη ζύμη, το μαλάζουμε στη χούφτα μας και φτιάχνουμε μικρές ή μεγάλες στρογγυλές κροκέτες ή ρολλάκια μακρόστενα.






- βάζουμε το πιάτο με τις κροκέτες γιά μιαν ώρα στο ψυγείο ή γιά μισήν ώρα στην κατάψυξη.

- ετοιμάζουμε ένα πιάτο με αλεύρι, δίπλα ένα μπωλ με 2 - 3 χτυπημένα αυγά και δίπλα ένα πιάτο με τριμμένη φρυγανιά ή λεπτό σιμιγδάλι




- όταν θέλουμε να τηγανίσουμε, βάζουμε σε τηγάνι να κάψει ηλιέλαιο,
βγάζουμε τις κροκέτες απ' το ψυγείο, 
βουτάμε μία - μία πρώτα στο αλεύρι, 
κατόπιν στο αυγό,
τέλος στη φρυγανιά (ή το σιμιγδάλι)
και τις τηγανίζουμε στη δυνατή φωτιά γιά μερικά λεπτά πρώτα απ' τη μιά μεριά,
κατόπιν χαμηλώνουμε τη φωτιά (γιά να ψηθούν και μέσα) και τις ροδίζουμε και απ' την άλλη.   

 



 - ακουμπάμε τις ψαροκροκέτες σε απορροφητικό χαρτί,
βάζουμε κοντά μαϊντανό και λεμόνια 
και τις σερβίρουμε.

- θεωρώ ότι χρειάζεται στη γεύση, να έχουμε κοντά και μιά δροσερή σάλτσα.
φτιάξτε μιά από γιαούρτι ή από μαγιονέζα ή και τα δυό μαζί.






* αντί γιά πράσο, μπορούμε να βάλουμε ωμό ψιλοκομμένο φρέσκο κρεμμυδάκι
ή, να τσιγαρίσουμε ξερό κρεμμύδι.

** φυσικά, αν δεν έχουμε περισσευούμενο ψάρι, μπορούμε να βράσουμε μπακαλιάρο ή γλώσσες κ.τ.λ.

*** μπορούμε ακόμα να βάλουμε μέσα μυρωδικά που μας αρέσουν, ψιλοκομμένο δυόσμο ή μαϊντανό κ.τ.λ.

**** θαρρώ ότι οι οι "σχολές" γιά τις ψαροκροκέτες είναι δύο βασικές.
η μία χρησιμοποιεί ως συνδετικό υλικό την βραστή πατάτα (όπως αυτή η συνταγή)
και η άλλη χρησιμοποιεί μιά σφιχτή μπεσαμέλ.

όπως και νάχει,

 εύχομαι να πετυχαίνει
ό, τι φτιάχνετε !