Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαρμελάδα βερίκοκκο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαρμελάδα βερίκοκκο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

μαρμελάδα πεπόνι - βερύκοκο


μαρμελάδα πεπόνι-λεμόνι-βερύκοκο-amaretto

photos ερασι τέχνης

αξιοποιούμε τους ευλογημένους καρπούς της γης, του ευλογημένου καλοκαιριού, του ευλογημένου τόπου !
εν συντομία : φτιάχνουμε μαρμελάδα !

η βερυκοκιά μας ποτέ δεν έκανε σπουδαία βερύκοκα. πάντα σφιχτά ήσαν και άγλυκα.
επιπλέον, εφέτος έκανε ελάχιστα. μου τα μάζεψαν, ίσα ένα κιλό θα ζύγιζαν... τα έβαλα σε ένα καλαθάκι και τα άφισα στη βεράντα να τα κοιτάζω.

καθάρισα γιά το σπίτι κι ένα πεπόνι.
έτυχε κι έλειψα γιά τρεις μέρες. όταν επέστρεψα, βρήκα το πεπόνι άθικτο, στο ψυγείο. 

έπιασα λοιπόν κι έφτιαξα με τα δυό αυτά φρούτα -πεπόνι και βερύκοκα - μιάν ωραία μαρμελάδα.

σας γράφω εδώ τη συνταγή :

άνοιξα στη μέση τα βερύκοκα, έβγαλα το κουκούτσι κι έκοψα τα χτυπημένα μέρη τους.

έβαλα γιά δευτερόλεπτα τα καθαρισμένα βερύκοκα στο μπλέντερ και τα έκοψα, χωρίς να τ' αφίσω να γίνουν πολτός.
έριξα μέσα γιά δευτερόλεπτα και το καθαρισμένο πεπόνι.

ζύγισα το μείγμα βερύκοκο - πεπόνι. ήταν καθαρό 1 κιλό.

σε κατσαρόλα με βαρύ πάτο έριξα 1/2 ποτήρι νερό, το 1 κιλό φρούτο και 600 γραμ. ζάχαρη.
είχα καλά, ακέρωτα λεμόνια. έτσι, έτριψα μέσα και την φλούδα από δυό λεμόνια.
το έφερα σε βρασμό, σε μέτρια φωτιά, γιά να μην πιάσει και ανακάτευα διαρκώς με ξύλινη κουτάλα.


δεν πήρε πολλην ώρα γιά να δέσει η μαρμελάδα.
στα 20' έριξα μέσα λίγο λικέρ amaretto, αυτό που είχα φτιάξει πέρυσι.



στα 25' έριξα μέσα τον χυμό από 1 λεμόνι.
στην μισή ώρα η μαρμελάδα είχε δέσει.

είχα στο μεταξύ αποστειρώσει τα βαζάκια στον φούρνο,
έβαλα μέσα καυτό το φρούτο, έκλεισα αεροστεγώς και τα γύρισα ανάποδα, ως να κρυώσουν.

ωραία υφή, γεύση και άρωμα - καλοκαιρινό πεπόνι, υπερτερεί κάπως το βερύκοκο (λόγω και του amaretto) , ακούγεται και το τρίμμα λεμόνι .

βγήκε ενάμιση βάζο.
γιά δυό βάζα μαρμελάδα, πρέπει το καθαρό φρούτο άβραστο να είναι τουλάχιστον ενάμιση κιλό.


να είναι καλό
ό, τι φτιάχνετε !








Κυριακή 3 Ιουλίου 2011

μαρμελάδα βερίκοκο

.
Prunus Armeniaca - Αρμένικο δαμάσκηνο !
.
Στην Κύπρο το βερίκοκο είναι γνωστό ως χρυσόμηλο !
.
.

"Θα σου δώσω ένα μήλο χρυσό
για να παίζεις στο χολ με παιδιά
αν με πάρεις, με πάρεις, με πάρεις
να 'μαι ταίρι σου πια."
.
.
.
photos
ερασι τέχνης
.

.
η συνταγή :
.
γιά να φτιάξουμε μαρμελάδα βερίκοκο
.
εντάξει, δε θα σας αρχίσω από το : "πρώτα φυτεύουμε μιά βερικοκιά" (!),
λέω όμως, καλό είναι
να κάνουμε έναν μεγάλο περίπατο στην εξοχή, ψάχνοντας να βρούμε κάπου μιά βερικοκιά (lol) !
η βερικοκιά που ψάχνουμε να βρούμε στους αγρούς πρέπει κατά προτίμηση να είναι ποικιλίας Διαμαντοπούλου (lol), ως πιό γλυκειά και μυρωδάτη ποικιλία, αλλά αυτό δεν είναι και απόλυτο ... όλες οι ελληνικές ποικιλίες βερίκοκου καλές είναι...
.
αν κατά τύχην δεν βρούμε στο δρόμο μας βερικοκοκιά, μπορούμε φυσικά να αγοράσουμε τα βερίκοκα στη λαϊκή ή στον μανάβη μας ... αυτή όμως η μέθοδος απόκτησης του φρούτου, μας στερεί την πρωτογενή χαρά, να τα συλλέξουμε με τα χεράκια μας !
.


.
κατά τα άλλα, η συνταγή "μαρμελάδα βερίκοκο" είναι κλασσική.
.
πλένουμε καλά τα βερίκοκα

.
τα ανοίγουμε και κοιτάζουμε το εσωτερικό, να βεβαιωθούμε ότι δεν έχουν μέσα κανένα σκουλικάκι.
βγάζουμε τα κουκούτσια, τα οποία φυσικά δεν πετάμε , μόνο τα φυλάμε σε ένα μπωλ στο ψυγείο
.
* τα κουκούτσια σε επόμενο κεφάλαιο...
.
.
αλέθουμε τα βερίκοκα, βάζουμε τον πολτό στην κατσαρόλα αφού τον έχουμε ζυγίσει (ή μετράμε με ποτήρια), όσος πολτός τόση ζάχαρη και λίγη βανίλια.
εγώ πριν ρίξω τον πολτό, έβαλα στην κατσαρόλα μισό ποτήρι νερό. ο πολτός είναι παχύρευστος και φοβήθηκα μην "πιάσει" στον πάτο...
.
.
ανάβω πρώτα δυνατή φωτιά, ως να πάρει βράση, και κατεβάζω αμέσως στο 1.
ανακατεύω συχνά.
λίγο πριν το τέλος στίβω μέσα 1 λεμόνι και δίνω μιά βράση.
.

.
κατεβάζω απ' τη φωτιά, έχω αποστειρώσει βαζάκια, ρίχνω με μεγάλη προσοχή την καυτή μαρμελάδα σε καυτά βαζάκια, σφραγίζω καλά, γυρίζω ανάποδα και τα αφίνω έτσι ολονυχτίς να κρυώσουν.


.
το πρωί τα επαναφέρω στη θέση τους.
.
.
το τελικό προϊόν είναι εξαιρετικό !
.
.
.

και τώρα, λίγη ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ !
.

Τι εστί βερίκοκο;

περί της ονομασίας - από το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου

.
.
.
.
.
.