Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα quiche. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα quiche. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Τάρτα με Πράσο


Τάρτα με Πράσο

photos 
ερασι τέχνης



- storytelling -



Το υπέροχο Πράσο 


ή

το Σπαράγγι του φτωχού !


Το πράσο,
λαχανικό πλούσιο σε συστατικά και ωφέλιμο στην υγεία,
κατάγεται από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, και την Μέση Ανατολή.

Στο τέλος του 8ου αι. ή στις αρχές του 9ου αι. στη Δύση,
ο Καρλομάγνος  εξέδωσε ένα διάταγμα
– την εφαρμογή του διατάγματος ήλεγχαν ειδικοί  απεσταλμένοι ! – με το οποίο όριζε την πολιτική του θέληση ως προς την οικονομία αλλά και τον πολιτισμό. 
Αυτό το κείμενο, που αριθμεί γύρω στις 40 σελίδες, αφορά και περιγράφει με σχολαστική λεπτομέρεια πολλά πράγματα και δραστηριότητες : 
τα επαγγέλματα, τα υφάσματα, το κυνήγι, την κτηνοτροφία, την ιατρική, τη βοτανική, τη γεωργία, τη διατροφή κ.τ.λ.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται εκεί, στο άρθρο 70, για πρώτη φορά και με ακριβείς οδηγίες, στα φυτά που υποχρεωτικά πρέπει να καλλιεργούνται στην επικράτεια αλλά και στους βασιλικούς κήπους.
Το διάταγμα αναφέρει 73 λαχανικά, 16 οπωροφόρα δέντρα και 5 φυτά που χρησιμεύουν οι ίνες τους και στην παραγωγή χρωμάτων. 
Τα ονομάζουν βασικά ή κύρια φυτά (capitulæ) – και ανάμεσά τους βρίσκεται το Πράσο !  



μετά απ' αυτό το σύντομο ιστορικό, ας προχωρήσουμε στην τάρτα μας με πράσο...

υλικά :

1 φύλλο σφολιάτας
ή
αν θέλουμε να φτιάξουμε μόνοι μας την βάση για την τάρτα, χρειαζόμαστε :

250 γρ. αλεύρι
125 γρ. βούτυρο μαλακό (είναι μισό πακέτο βιτάμ)
μιά πρέζα αλάτι
1 κρόκο αυγού
ελάχιστο νερό, ως να γίνει ένα ζυμαράκι που θα ξεκολλάει από το σκεύος


γιά την γέμιση :

4 πράσα
ένα κομμάτι βούτυρο
3 αυγά
1 κρέμα γάλακτος
αλατοπίπερο
τριμμένη φέτα


καθαρίζουμε, πλένουμε και ψιλοκόβουμε τα πράσα.
τα βάζουμε σε βαθύ τηγάνι με ενα κομμάτι βούτυρο και τα γυρίζουμε ως να μαλακώσουν καλά και να καραμελώσουν λίγο.
αλατίζουμε ελαφρά.



βουτυρώνουμε ένα ταψάκι και στρώνουμε πάνω τη σφολιάτα ή την ζύμη που φτιάξαμε μόνοι μας.
στρώνουμε όμορφα πάνω τα πράσα.




ρίχνουμε πάνω με το χέρι μας μπόλικη τριμμένη φέτα.

σε ένα μπωλ χτυπάμε την κρέμα γάλακτος με τα αυγά και τρίβουμε μέσα πιπέρι.
αν δούμε ότι αυτό το μίγμα έγινε πολύ σφιχτό, μπορούμε να προσθέσουμε λίγο γάλα. 
ρίχνουμε το μίγμα πάνω στα πράσα και τη φέτα.



ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στο 200', περίπου γιά 50' ή, μέχρι να ροδοψηθεί από πάνω η τάρτα μας.






εύχομαι να έχετε επιτυχία
σε ό, τι κάνετε !












Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Quiche Lorraine


πρώτα πατάμε ΕΔΩ !


Quiche Lorraine *
photos ερασι τέχνης




- η "τάρτα" της απόλυτης συνταγής ! -

που πάει να πει, 
σκεφτείτε, ότι έχει δημιουργηθεί μέχρι και 
Εθνικό Συνδικάτο Υπεράσπισης και Προώθησης 
της αυθεντικής Quiche Lorraine !

Le Syndicat National de Défense et de Promotion de l'Authentique Quiche Lorraine

 

 

τι άλλο να πούμε εμείς ; !
πάμε κατευθείαν στην αυθεντική συνταγή :


χρειαζόμαστε γιά να φτιάξουμε την ζύμη ( pâte brisée ) :

150 γραμ. αλεύρι
50 γραμ. βούτυρο
μιά πρέζα αλάτι
λίγο νερό


υλικά γιά την τάρτα :

200 γραμ. λαρδί (εμείς μπορούμε να βάλουμε καπνιστό αλλαντικό, μπέϊκον κ.τ.λ.)
μία μικρή κρέμα γάλακτος
3 αυγά
πιπέρι
λίγο τριμμένο μοσχοκάρυδο





τσιγαρίζουμε λίγο σε τηγάνι το καπνιστό σκέτο, χωρίς άλλο λάδι ή βούτυρο.
το αφίνουμε στην άκρη να περιμένει.


σε μπωλ, χτυπάμε τα αυγά, όπως γιά την ομελέττα, προσθέτουμε την κρέμα και συνεχίζουμε το χτύπημα. 
προσθέτουμε πιπέρι και το μοσχοκάρυδο.





ανοίγουμε τη ζύμη μας και την απλώνουμε σε σκεύος γιά τάρτα.
με ένα πηρούνι την τρυπάμε εδώ κι εκεί.




στρώνουμε στην ζύμη το τσιγαρισμένο καπνιστό
και
ρίχνουμε πάνω το μίγμα κρέμας - αυγών




φουρνίζουμε στους 200', γιά 45' περίπου ή ως να ροδοψηθεί από πάνω η τάρτα .





τρώγεται ζεστή ή χλιαρή, σαν ορεκτικό ή φυσικά με μιά σαλάτα, ως κύριο πιάτο.




* η Lorraine βρίσκεται στην βορειο ανατολική Γαλλία,
είναι περιοχή εξαιρετικά δασώδης, με ανεπτυγμένη γεωργία και κτηνοτροφία.

κατά την διάρκεια των ετών, η Lorraine μαζί με την Αλσατία, πέρασαν άλλες φορές στο Γαλλικό και άλλες φορές στο Γερμανικό κράτος...


* υπάρχουν δύο παραλλαγές "αποδεκτές", όσον αφορά στην τάρτα.
- προσθήκη τσιγαρισμένου κρεμμυδιού (έτσι την φτιάχνουν στην Αλσατία)
και
- προσθήκη τριμμένου τυριού (ορεινή συνταγή)


* αν παρατηρήσατε στις φωτογραφίες, εμείς κάναμε και τις δύο αυτές προσθήκες,
και φυσικά, επειδή (από χαρακτήρος...) κάπως δυσκολευόμαστε με παρόμοιους κανόνες, προσθέσαμε επιπλέον και μανιτάρια...

τσιγαρίσαμε δηλαδή το καπνιστό, προσθέσαμε κρεμμύδι, μανιτάρια κι αφίσαμε να πιεί εντελώς τα υγρά του (γιά να μη βραχεί και μουλιάσει η ζύμη).
όταν στρώσαμε το υλικό πάνω στη ζύμη, ρίξαμε και το τριμμένο τυράκι,
κι από πάνω τα αυγά με την κρέμα.



σας συνιστώ την τάρτα,
είναι εύκολη, χρειάζεται λίγο υλικό, είναι πρωτότυπη και αρέσει σε μικρούς και μεγάλους.




καλήν επιτυχία
σας εύχομαι !








Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Quiche με τρυφερά κολοκυθάκια και τυρί


Quiche !
 photos ερασι τέχνης


θα μπορούσαμε φυσικά, να την ονομάσουμε τάρτα !
ας διατηρήσουμε όμως την ονομασία την originale, αυτή της quiche,
που όμως δεν είναι μία quiche Lorraine !
η quiche Lorraine , παλιά παραδοσιακή συνταγή, γίνεται όχι όπως - όπως, όχι δηλαδή με υλικά διάφορα, αλλά έχει έναν αυστηρό τρόπο παρασκευής, ζύμη αυτή, υλικά αυτά, τάρτα με πρωτόκολλο δίχως παρασπονδίες και   προσμίξεις...


οι quiches - τάρτες γενικότερα, μας επιτρέπουν να αυτοσχεδιάσουμε και να τις φτιάχνουμε με διάφορα υλικά, που μας έχουν περισσέψει στο σπίτι  (τίποτα πιά δεν πετάμε !)

ανάλογα με τη ζύμη - βάση τους , καθώς και τα υλικά που βάζουμε πάνω, οι quiches - τάρτες μπορούν να είναι αλμυρές ή γλυκειές
αυτή εδώ είναι αλμυρή , με φρέσκα κολοκυθάκια, ξερό κρεμμύδι και τριμμένα τυριά.

γιά να την φτιάξουμε, είναι εύκολο να πλάσουμε μιά βάση - pâte brisée, καθώς επίσης, ακόμα πιό εύκολο είναι να χρησιμοποιήσουμε γιά βάση ένα έτοιμο φύλλο σφολιάτας.



πρώτα κόβουμε τα κολοκυθάκια σε ροδέλες του ιδίου πάχους.




αν έχουμε το εργαλείο που ονομάζεται "μαντολίνο", αυτό γίνεται πανεύκολα, αρκεί να προσέξουμε μην ξύσουμε μαζί και το χέρι μας (στο τσάκ τα γλύτωσα τα ράμματα...) 


σε βαθύ τηγάνι βάζω ελάχιστο ελαιόλαδο, ψιλοκόβω ένα ξερό κρεμμύδι και το τσιγαρίζω.




κατόπιν ρίχνω μέσα και τα κολοκυθάκια, αλατόπιπερώνω, χαμηλώνω τη φωτιά σε μέτρια, κι αρχίζω σιγά σιγά να τ' ανακατεύω με ξύλινη κουτάλα, περίπου γιά 10' , ως να ψηθούν λίγο.







παίρνω ένα σκεύος γιά τάρτα, το βουτυρώνω με το χέρι μου καλά
και στρώνω μέσα ένα έτοιμο φύλλο φρέσκιας σφολιάτας.
προσέχω να υπάρχει  φύλλο και γύρω, στα τοιχώματα του σκεύους.





 σε μπωλ χτυπάω 3 ή 4 αυγά, λίγο αλάτι, πιπέρι και μιά κούπα κρέμα γάλακτος.

ρίχνω τα κολοκύθια πάνω στη βάση και τα στρώνω με ένα κουτάλι.
από πάνω ψιλοκόβω ένα μικρό κομμάτι φέτα και την μοιράζω εδώ κι εκεί.




γυρίζω προς τα μέσα τις άκριες του φύλλου, ώστε γύρω - γύρω να κλείσω μέσα το υλικό.

ρίχνω πάνω στα κολοκύθια τον χυλό που έχω ετοιμάσει .




ραντίζω από πάνω με το χέρι μου, λίγο τριμμένο τυρί, όποιο μου αρέσει.

ψήνω στους 200', σε προθερμασμένο φούρνο, 40' -  45' περίπου.

το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό !




μιά νόστιμη quiche, φρέσκια, πανάλαφρη και εύκολη να γίνει.



η φίλη μου Κ.,
μου προσέφερε τα φρέσκα κολοκυθάκια 
από τον κήπο τους στον Μαραθώνα.




καλήν επιτυχία 
σας εύχομαι.
να είστε καλά  !