.
ρυζό -
γαλο
.
(όπως λέμε, ο μπάρμπα Μπίλιος είχε ένα γαλο...)
.
.
φωτογραφίες
Ερασι τέχνης
.
.
.
.
έφτιαξα ρυζόγαλο γιά πρώτη φορά !
ρώτησα τη μητέρα φυσικά, γιά το πώς το φτιάχνουν, αλλά τελικά έκαμα λίγο και του κεφαλιού μου
(φυσικά !).
μου φάνηκε πανεύκολο
και το αποτέλεσμα είναι σωστό.
.
το ρύζι στο μπωλάκι είναι όχι πιό πυκνό απ' όσο χρειάζεται.
το ρύζι δεν έγινε λαπάς, ούτε έμεινε al dente.
το όλον δεν είναι λιγωτικά γλυκό.
σωστό δηλαδή, κατά τη γνώμη μου φυσικά, διότι περί ορέξεως, ξέρετε τι λέει ο λαός μας...
.
.
γιά να φτιάξουμε 5 - 6 μπωλάκια ρυζόγαλο. θα χρειαστούμε :
.
4 κουταλιές της σούπας ρύζι - όχι ρύζι σπειρωτό όπως γιά πιλάφι, αλλά λίγο πιό ντωτό, όπως γιά σούπα, γιά γεμιστά ή γιά ρυζότο
1 1/2 φλυτζάνι του τσαγιού νερό
3 1/2 φλ. τσ. γάλα γιά βράσιμο
1/2 φλ. τσ. κρύο γάλα γιά να διαλύσω το corn flour
4 κ.σ. corn flour και λίγο άρωμα βανίλιας
ή 1 φακελάκι ανθος αραβοσίτου ( κρέμα βανίλιας)
6 - 7 κουταλιές της σούπας ζάχαρη (selon le gout / η ποσότητα ζάχαρης κατά προτίμηση...)
.
.
.
σε μικρό κατσαρολάκι έβαλα τη 1 1/2 κούπα νερό κι έριξα μέσα το ρύζι, να βράσει.
το αφίνουμε σιγά σιγά να βράσει περίπου γιά ένα δεκάλεπτο, σκεπασμένο στην πιό χαμηλή θερμοκρασία - στο 1 ή στο 1/2.
.
παράλληλα, στη διπλανή φωτιά βάζουμε σε κατσαρόλι να βράσουν 3 1/2 φλ. τσ. γάλα.
κρατάμε χώρια, κρύο το μισό φλυτζάνι.
.
στο σκεύος με το 1/2 φλυτζάνι γάλα προσθέτουμε 6 - 7 κουταλιές της σούπας ζάχαρη και τις 4 κ.σ. κοφτές corn flour ή το φακελάκι ανθος αραβοσίτου βανίλια. το ανακατεύουμε πολύ καλά, ως να διαλυθεί.
.
.
μόλις το ρυζάκι βράσει και πιεί το νερό του, το ρίχνουμε στην κατσαρόλα με το βρασμένο γάλα κι ανακατεύουμε καλά.
το βάζουμε πάνω σε σιγανή φωτιά κι ανακατεύοντας συνέχεια ρίχνουμε λίγο λίγο το διαλυμένο corn flour .
ανακατεύοντας διαρκώς σε σιγανή φωτιά, περιμένουμε ως να πήξει η κρέμα (γύρω στα 5').
μην περιμένετε η κρέμα να γίνει πέτρα... θα σφίξει και μετά, κρυώνοντας μέσα στο πιάτο κι αργότερα στο ψυγείο.
.
το ρίχνουμε με κουτάλα σε 5 ή 6 μπωλάκια κι αν θέλουμε πασπαλίζουμε κανέλλα.
.
.
.
καλήν επιτυχία
στο ρυζόγαλό σας !
.
.
.
.
.
.
.