Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κρέμες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κρέμες. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

μους λεμόνι

Μους Λεμόνι

-θα  μπορούσες να την πεις και κρέμα, μα είναι πιό ανάλαφρη από κρέμα-

photos
ερασι τέχνης

θα χρειαστούμε :

500 γραμ γιαούρτι στραγγιστό
1 κουτί ζαχαρούχο γάλα
χυμό και ξύσμα από 3 μεγάλα, ακέρωτα λεμόνια


Με μίξερ χειρός, μέσα σε βαθύ μπωλ χτυπάμε μερικά λεπτά το ζαχαρούχο γάλα.
Προσθέτουμε το στραγγισμένο γιαούρτι συνεχίζοντας το χτύπημα.
Προσθέτουμε σιγά σιγά τον χυμό λεμονιού και το ξύσμα (κρατάμε μιά στάλα ξύσμα γιά να το ρίξουμε κατόπιν από πάνω)

Χτυπάμε ακόμα γιά μερικά λεπτά.
Το μοιράζουμε σε μπωλάκια ή σε ωραία γυάλινα ποτήρια.

Προσθέτουμε από πάνω λίγο ξύσμα.

Είναι ένα γλύκισμα απλό, ανάλαφρο και δροσερό.
Αν έχετε φρέσκα, μυρωδάτα λεμόνια, φτιάξτε το !


καλό
σε ό, τι κάνετε !








Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

Κρέμα Καραμελέ σπιτική !

Κρέμα Καραμελέ σπιτική,
ψημένη στο φούρνο !

η συνταγή της θείας Δέσποινας

photos ερασι τέχνης


Αν σας αρέσει η κρέμα καραμελέ, να δοκιμάσετε να την φτιάξετε μόνοι σας στο σπίτι, στον φούρνο.
Φυσικά υπάρχουν κρέμες "στιγμής" στο εμπόριο, ευκολία γιά τους εργαζόμενους, εταιρείες που χρησιμοποιούν καλά υλικά, ανακατέψτε και βάλετε στο ψυγείο να παγώσει... Όλοι το έχουμε κάνει κάποια στιγμή ! 
Γνώμη μου είναι, πως δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα στη γεύση της "στιγμιαίας" κρέμ καραμελέ, με αυτήν που φτιάχνουμε μόνοι μας και την ψήνουμε στον φούρνο του σπιτιού μας !


Θα χρειαστούμε :

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ :
1 φλυτζάνι ζάχαρη
5 φλυτζάνια γάλα
6 ολόκληρα αυγά
βανίλια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑΜΕΛΑ :

1,5 φλυτζάνι ζάχαρη

Σιδερένια κουπάκια, όπου ψήνουμε μέσα την καραμελέ.
Αν δεν έχουμε, μπορούμε να την βάλουμε στην αντικολλητική φόρμα του κέϊκ ή ακόμα και σε στρογγυλό αντικολλητικό ταψάκι.




- Σε τηγανάκι βάζω το 1,5 φλυτζάνι ζάχαρη με δυό κουταλιές νερό και 2-3 σταγόνες λεμόνι.
Ανακατεύω ως να γίνει καραμέλα (μην την αφίσετε να γίνει πολύ μαύρη...).

Προσεκτικά γιατί καίει, ρίχνω την καραμέλα στα σιδερένια φορμάκια ή στον πάτο και στα πλάγια της φόρμας μου.


- Βράζω το γάλα και ρίχνω μέσα τη βανίλια και τη ζάχαρη.
Χτυπάω τα αυγά , τα ρίχνω λίγο- λίγο μέσα στο βραστό γάλα, ανακατεύοντας συνέχεια, γιά να μην κόψουν. Χτυπάω λίγο ακόμα.

- Ρίχνω την κρέμα μέσα στις φόρμες με την καραμέλα.


- Στο ταψί του φούρνου μου βάζω 2-3 δάχτυλα νερό. Το βάζω στον φούρνο κι ακουμπάω προσεκτικά μέσα τα φορμάκια μου. Ψήνω έτσι, σε μπαιν μαρί, γιά 1 ώρα, στους 180'.


- Βγάζω τα φορμάκια απ' τον φούρνο και τ' αφίνω να κρυώσουν.

Το γλυκό τρώγεται σε θερμοκρασία δωματίου ή κρύο, απ' το ψυγείο.

Όταν θέλω να σερβίρω, βοηθάω λίγο γύρω γύρω με ένα μαχαίρι και τουμπάρω την κρέμα μέσα σε πιάτο.

Γίνεται ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ !


-

Καλήν επιτυχία, σε ό, τι κάνετε !
 




Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

κάστανο κρέμα


κάστανο κρέμα  

(ή μαρμελάδα κάστανο)

photos 
ερασι τέχνης
είναι η πρώτη φορά που έφτιαξα κάτι τέτοιο.
το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό ως υφή και γεύση.
θα σας πω τις αναλογίες που έβαλα, και είχα τελικά ένα βαζάκι  
κρέμα κάστανου.

- ένα πιάτο καλοβρασμένα κάστανα με το φλούδι τους.
τα καθάρισα καλά, τα ζύγισα και ήσαν καθαρισμένα 250 γραμμάρια.

- 300 ml νερό

- 200 γραμ. ζάχαρη

- λίγο κονιάκ, μιά βανίλια και 1/2 στιμμένο λεμόνι




έριξα τα καθαρισμένα κάστανα στον κάδο του μίξερ και τα άλεσα.
 










σε κατσαρόλα έβαλα το νερό, τη ζάχαρη και τη βανίλια και τους έδωσα μιά βράση.
έριξα μέσα τα αλεσμένα κάστανα, χαμήλωσα τη φωτιά κι ανακάτευα συνέχεια, γιά να μην πιάσει η κρέμα.
χρειάστηκε περίπου 1/2 ώρα γιά να δέσει, σε πολύ χαμηλή φωτιά.






10' πριν γίνει, έριξα μέσα το κονιάκ
και
5' πριν γίνει, έριξα μέσα το στιμμένο λεμόνι, ανακατεύοντας πάντα.






στο μεταξύ, είχα αποστειρώσει στον φούρνο ένα βαζάκι.
όταν η κρέμα κάστανο έδεσε, την έβαλα καυτή μέσα στο βάζο, σφράγισα σφιχτά και το άφισα ανάποδα γυρισμένο, ως να κρυώσει.




η κρέμα κάστανο - άλλοι την λέν μαρμελάδα - είναι πολύ γευστική.
γίνεται εύκολα, αν έχουμε βρασμένα κάστανα.

την αποθηκεύουμε όπως τις μαρμελάδες στο ψυγείο.
ίσως αργότερα χρησιμέψει, γιά να φτιάξουμε έναν κορμό κάστανου.




εύχομαι να είναι καλό,
ό, τι κάνετε !











Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

Flan Parisien

.
Flan Parisien
.

. .
.
Παρισινό, παραδοσιακό γλύκισμα
.
το flan είναι στην ουσία μιά ψητή κρέμα,
το βρίσκεις παντού, στους φούρνους της γειτονιάς, στα ζαχαροπλαστεία

και φυσικά το φτιάχνουν στο σπίτι

. .
.
.
χρειαζόμαστε :

.
- 1 ζύμη σφολιάτας
- 1 lit. γάλα
- 125 gr. φρέσκια κρέμα γάλακτος
- 150 gr. ζάχαρη
- 4 αυγά
- 80 έως 100 gr. corn flour *
- 1 βανίλια
. . .
σε ταψί στρώνω λαδόκολλα και απλώνω πάνω 1 φύλο σφολιάτα.
την τρυπάω με πηρούνι.
.


.
κρατάω σε ένα μπωλ λίγο κρύο γάλα.
το υπόλοιπο γάλα, το βάζω σε κατσαρόλα μαζί με τη ζάχαρη, τη βανίλια και την κρέμα γάλακτος και τα ζεσταίνω
.

.
στο μπωλ με το κρύο γάλα ρίχνω το corn flour και το ανακατεύω πολύ καλά, να διαλυθεί
.
προσθέτω τα 4 αυγά και συνεχίζω να ανακατεύω, ως να γίνει λείος χυλός
.

.
μόλις το γάλα στην κατσαρόλα κοντεύει να πάρει βράση, ρίχνω μέσα λίγο - λίγο το κρύο μείγμα, ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, έως ότου πήξει η κρέμα
.

.
αδειάζω την κρέμα πάνω στη βάση και γυρίζω τις άκριες της σφολιάτας
.

.
ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 200', περίπου γιά 40'
.
όταν ψηθεί από πάνω, είναι έτοιμο και το βγάζω απ' το φούρνο
.

.
περιμένω να κρυώσει κι έπειτα πιάνω απ' τις άκρες τη λαδόκολλα και το βγάζω απ' το ταψί.
το flan τρώγεται όχι ζεστό
.

. .
* σημείωση : αντί γιά corn flour, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε 2 φακελλάκια κρέμα βανίλλιας . όλη η διαδικασία παραμένει η ίδια...
. . . .
.
.
καλήν επιτυχία
σας εύχομαι !
. . . . . . .




Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ρυζόγαλο

.
ρυζό - γαλο
.
(όπως λέμε, ο μπάρμπα Μπίλιος είχε ένα γαλο...)
.
.
φωτογραφίες
Ερασι τέχνης
.


.

.
.

έφτιαξα ρυζόγαλο γιά πρώτη φορά !
ρώτησα τη μητέρα φυσικά, γιά το πώς το φτιάχνουν, αλλά τελικά έκαμα λίγο και του κεφαλιού μου (φυσικά !).
μου φάνηκε πανεύκολο
και το αποτέλεσμα είναι σωστό.
.
το ρύζι στο μπωλάκι είναι όχι πιό πυκνό απ' όσο χρειάζεται.
το ρύζι δεν έγινε λαπάς, ούτε έμεινε al dente.
το όλον δεν είναι λιγωτικά γλυκό.
σωστό δηλαδή, κατά τη γνώμη μου φυσικά, διότι περί ορέξεως, ξέρετε τι λέει ο λαός μας...
.
.
γιά να φτιάξουμε 5 - 6 μπωλάκια ρυζόγαλο. θα χρειαστούμε :
.
4 κουταλιές της σούπας ρύζι - όχι ρύζι σπειρωτό όπως γιά πιλάφι, αλλά λίγο πιό ντωτό, όπως γιά σούπα, γιά γεμιστά ή γιά ρυζότο
1 1/2 φλυτζάνι του τσαγιού νερό
3 1/2 φλ. τσ. γάλα γιά βράσιμο
1/2 φλ. τσ. κρύο γάλα γιά να διαλύσω το corn flour
4 κ.σ. corn flour και λίγο άρωμα βανίλιας ή 1 φακελάκι ανθος αραβοσίτου ( κρέμα βανίλιας)
6 - 7 κουταλιές της σούπας ζάχαρη (selon le gout / η ποσότητα ζάχαρης κατά προτίμηση...)
.
.
.

σε μικρό κατσαρολάκι έβαλα τη 1 1/2 κούπα νερό κι έριξα μέσα το ρύζι, να βράσει.
το αφίνουμε σιγά σιγά να βράσει περίπου γιά ένα δεκάλεπτο, σκεπασμένο στην πιό χαμηλή θερμοκρασία - στο 1 ή στο 1/2.
.
παράλληλα, στη διπλανή φωτιά βάζουμε σε κατσαρόλι να βράσουν 3 1/2 φλ. τσ. γάλα.
κρατάμε χώρια, κρύο το μισό φλυτζάνι.
.
στο σκεύος με το 1/2 φλυτζάνι γάλα προσθέτουμε 6 - 7 κουταλιές της σούπας ζάχαρη και τις 4 κ.σ. κοφτές corn flour ή το φακελάκι ανθος αραβοσίτου βανίλια. το ανακατεύουμε πολύ καλά, ως να διαλυθεί.
.
.
μόλις το ρυζάκι βράσει και πιεί το νερό του, το ρίχνουμε στην κατσαρόλα με το βρασμένο γάλα κι ανακατεύουμε καλά.
το βάζουμε πάνω σε σιγανή φωτιά κι ανακατεύοντας συνέχεια ρίχνουμε λίγο λίγο το διαλυμένο corn flour .
ανακατεύοντας διαρκώς σε σιγανή φωτιά, περιμένουμε ως να πήξει η κρέμα (γύρω στα 5').
μην περιμένετε η κρέμα να γίνει πέτρα... θα σφίξει και μετά, κρυώνοντας μέσα στο πιάτο κι αργότερα στο ψυγείο.


.
το ρίχνουμε με κουτάλα σε 5 ή 6 μπωλάκια κι αν θέλουμε πασπαλίζουμε κανέλλα.
.
.
.
καλήν επιτυχία
στο ρυζόγαλό σας !
.
.
.
.
.
.
.