Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

λικέρ 44

Liqueur 44 

- quarante quatre - !

- κατά την σπιτική παράδοση της Νορμανδίας 
και της αγαπημένης μου Βρετάνης -

photos
ερασι τέχνης


Πρόκειται γιά μιά συνταγή εύκολη, δυνατού σπιτικού liqueur.

Ως βάση έχουμε το πορτοκάλι - πράγμα που μας πηγαίνει κάπως στο Cointreau ή στο Grand Marnier-, χωρίς να είμαι όμως ειδικός, θαρρώ πως δεν μοιάζει πολύ  μήτε με το ένα, μήτε με το άλλο.

Ύστερα
44 κόκκοι καφέ
44 κύβοι ζάχαρης
και ωρίμανση γιά 44 ημέρες !

Δεν μας μοιάζει έτσι κάπως "μαγικό" το νούμερο σαράντα τέσσερα ; !

Ας πάρουμε τη συνταγή απ' την αρχή.

Χρειαζόμαστε :
- ένα καλό πορτοκάλι. Αν έχετε πορτοκαλιά δική σας, ακόμα καλύτερα ! Κόψτε ένα μεγάλο, στρογγυλό πορτοκάλι, που πρέπει να χωράει να περνάει απ' το στόμιο μιάς γυάλας.
Αν δεν έχουμε δική μας πορτοκαλιά, αγοράζουμε ένα πορτοκάλι ακέρωτο.
- μιά γυάλα γιά 1,5 - 2 λίτρα,  που κλείνει ερμητικά.
- 44 κόκκους καφέ (εγώ χρησιμοποίησα κόκκους espresso)
- 44 κύβους λευκής ζάχαρης
- 4 με 5 γαρυφαλλάκια
- 1 λίτρο κονιάκ ή βότκα ή γκράπα ή τσίπουρο (χωρίς γλυκάνισο ή άλλο άρωμα).


Παίρνουμε στο χέρι το πορτοκάλι, με ένα μυτερό μαχαιράκι κάνουμε μικρές σχισμές και μέσα σε κάθε σχισμή μπήγουμε από 1 κόκκο καφέ.
44 κόκκοι, σε 44 σχισμές.



Στη γυάλα βάζουμε τους 44 κύβους ζάχαρη και ρίχνουμε μέσα τα γαρυφαλλάκια και το ποτό.
Με μιά μακριά κουτάλα ανακατώνουμε γιά πολύ λίγο, ίσα ν' αρχίσει να μαλακώνει η ζάχαρη.
Ρίχνουμε μέσα στη γυάλα το πορτοκάλι, την σφραγίζουμε και αφίνουμε σ' ένα σημείο της κουζίνας μας.
Γιά 44 μέρες δεν ξανανοίγουμε το μπουκάλι, όταν όμως περνάμε από κει το αναταράζουμε, γιά να διαλύεται η ζάχαρη.
Το ποτό χρειάζεται 44 μέρες γιά να ωριμάσει.

Κατόπιν ανοίγουμε και το σουρώνουμε σε γυάλινα μπουκάλια.



Ειδικός γιά ποτά δεν είμαι, έχω όμως μιά καλή σχέση μαζί τους (!)
Έτσι, αν θέλετε τη γνώμη μου, το λικέρ αυτό είναι από τα καλά.
Αυθεντικό, δυνατό, η επίγευση του καφέ εμένα μου θυμίζει αρκετά το Tia Maria ή, κάποιο άλλο, μοναστηριακού τύπου liqueur.

Εύκολο είναι, δεν έχετε παρά να το φτιάξετε !






Να είναι καλό
ό, τι κάνετε !








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου