Κυριακή 31 Μαΐου 2015

μαρμελάδα βερίκοκο, μούσμουλο και μήλο


ωραία μαρμελάδα βερίκοκο - μούσμουλο και μήλο !
photos ερασι τέχνης



με την ευωδιά του βερίκοκου, το ανάλαφρο μούσμουλο και την γεμάτη γεύση του μήλου.

μαρμελάδα εξαιρετικά εύκολη.
θα κάνουμε όπως ακριβώς η μαρμελάδα βερίκοκκο - μούσμουλο    και απλά, θα προσθέσουμε μήλα.




θα πλύνουμε καλά τα μήλα, θα τα κόψουμε στα 4 , θα βγάλουμε με το μαχαίρι μας τα κοτσανάκια και θα τα βάλουμε κι αυτά να τα λιώσουμε στο μπλέντερ, μαζί με τα άλλα φρούτα.
αν η φλούδα των μήλων είναι καλή, θα την αφίσουμε κι αυτήν, αλλιώς θα τα καθαρίσουμε.
αυτό είναι όλο !

υπέροχο χρώμα και φρέσκια, φρουτένια, καλοκαιριάτικη γεύση !




Καλό καλοκαίρι !











 

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

μαρμελάδα νεράντζι

η ωραία μαρμελάδα νεράντζι !
photos ερασι τέχνης




Στον κήπο μας, έκανε φέτος καρπό μιά μικρή νεραντζούλα.
Νιούτσικο δέντρο, χαμηλό ακόμα, ίσα που άπλωσα το απόγευμα το χέρι μου, γιά να μαζέψω όλον της τον καρπό.
9 νεράντζια όλα κι όλα.

Είπα λοιπόν, να τα κάνω μαρμελάδα.
Εύκολο ήταν, και το αποτέλεσμα προέκυψε εξαιρετικά καλό, πέραν πάσης προσδοκίας (είχα πάντα έναν φόβο γιά την μαρμελάδα νεράντζι...)


Θα περιγράψω εδώ πώς την έφτιαξα :

- Ξέπλυνα καλά τους καρπούς κάτω από την βρύση.

- Γιά να ξεπικρίσουν έβρασα μπόλικο καθαρό νερό σε 3 κατσαρόλες κι έβρασα μέσα τα νεράντζια, 10' σε κάθε κατσαρόλα. Έβγαλαν έτσι την περισσότερη πικρίλα τους.



- Τα άφισα σε σουρωτήρι να κρυώσουν. Κατόπιν τα έβαλα πάνω στο ξύλο και τα ψιλοέκοψα, καθαρίζοντας προσεκτικά τα κουκούτσια τους και κρατώντας τους χυμούς που έβγαζαν.




- Έβαλα σε μεγάλη κατσαρόλα  όλον τον ψιλοκομμένο καρπό, που ήταν ίσα - ίσα 600 γραμμάρια.
Προσέθεσα 800 γραμμάρια ζάχαρη, 1 ξύλο κανέλλας και 2 νεροπότηρα νερό, γιατί το φρούτο ήταν στεγνό.
Έφερα σε βρασμό, χρειάστηκε λίγο ξάφρισμα, χαμήλωσα σε μεσαία τη φωτιά  κι ανακάτευα συχνά, προσέχοντας μη μου κολλήσει η μαρμελάδα.

- Ταυτόχρονα, είχα βάλει στον φούρνο τα βαζάκια, γιά να τα αποστειρώσω.

- Στο τέλος, έστιψα μέσα 1 ζουμερό λεμόνι, ανακάτεψα, πέταξα το ξύλο κανέλας κι έκλεισα τη φωτιά.




- Έβαλα την μαρμελάδα στα αποστειρωμένα βαζάκια.
Θεϊκή έγινε !
Ένα διάφανο χαρούμενο ζελέ, με ψιλά κομματάκια  φλούδας μέσα, μυρωδάτο, μυρίζει άνοιξη, δεν είναι πικρό, μα είναι ένα ραφινάτο εσπεριδοειδές.





καλό
σε ό, τι κάνετε !






Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

Φιλετάκια κοτόπουλου με ταλιατέλες


Φιλετάκια κοτόπουλου με ταλιατέλες
photos ερασι τέχνης




Θα χρειαστούμε :

φιλετάκια κοτόπουλου κομμένα σε τετράγωνα κομμάτια, σαν κεμπαπ
φρέσκα πράσινα κρεμμυδάκια, με τα πράσινά τους φύλλα
1 φρέσκο πράσινο σκορδάκι ή μιά σκελίδα σκόρδο
λίγο ελαιόλαδο και μιά κουταλιά κλασική φυτίνη
1 κρασοπότηρο κρασί
μανιτάρια
ψιλοκομμένο άνιθο και μαϊντανό
προαιρετικά κάστανα βραστά ή ψητά ή έτοιμα από το σούπερ μάρκετ
προαιρετικά μία κρέμα γάλακτος

ταλιατέλες
τριμμένο τυρί



Πρώτα βάζουμε σε βαθύ τηγάνι λίγο λάδι και τη φυτίνη.
Μόλις κάψουν ρίχνουμε μέσα τα κομμάτια κοτόπουλου, τα κρεμμυδάκια κομμένα και το φρέσκο (πράσινο) σκόρδο . Με ξύλινη κουτάλα τα γυρίζουμε γιά 5 λεπτά, ως να τσιγαριστούν λίγο και ν' αλλάξει χρώμα το κοτόπουλο.

.


Όταν γίνουν λίγο, τα σβήνουμε με το κρασάκι.
Ρίχνουμε μέσα τα μανιτάρια , τον άνιθο και τον μαϊντανό , χαμηλώνουμε τη φωτιά και τ' αφίνουμε να βράζουν 4-5 λεπτά.




Προσθέτουμε τα κάστανα (αν θέλουμε)
Αλατοπιπερώνουμε.
Σκεπάζουμε κι αφίνουμε το φαγητό να γίνει σε μεσαία φωτιά.
Δεν χρειάζεται πολλήν ώρα.
Αν θέλουμε , στο τέλος μπορούμε να προσθέσουμε ένα κουτάκι κρέμα γάλακτος.
Σβήνουμε τη φωτιά κι αφίνουμε πάνω το φαγητό σκεπασμένο.





Γεμίζω κατσαρόλα με αλατισμένο νερό και μόλις το νερό βράσει ρίχνω μέσα τις ταλιατέλες.
Τις βράζω , να βγουν "al dente", μην παραβράσουν.
Τις σερβίρω με τριμμένο τυρί κι απάνω το κοτόπουλο με τη σάλτσα του.



Γίνεται πολύ νόστιμο.
Φυσικά μπορούμε μιά χαρά να παραλείψουμε τα κάστανα και την κρέμα γάλακτος.



εύχομαι καλό
σε ό, τι κάνετε !






Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Ριζότο ανοιξιάτικο

Ανοιξιάτικο ριζότο 
με φρέσκα κρεμμυδάκια, άνιθο, αγκινάρες και αρακά
photos
ερασι τέχνης


Θα χρειαστούμε :

αγγινάρες φρέσκες (ή κατεψυγμένες), καθαρισμένες και κομμένες σε λεπτά φετάκια
φρέσκα κρεμμυδάκια (το λευκό και το πράσινό τους)
αρακά
άνιθο
ρύζι - αν γιά το ριζότο χρησιμοποιήσετε Ελληνικό και όχι Ιταλικό ρύζι, προτείνω "Καρολίνα"-
τριμμένο κεφαλοτύρι ή τριμμένη παρμεζάνα (καλύτερα όχι μαλακό τυρί, που λιώνει...)
ελαιόλαδο
προαιρετικά λίγο βούτυρο αγελαδινό
αλατοπίπερο
χυμό λεμονιού.


- αν έχουμε φρέσκον αρακά, τον καθαρίζουμε

- κόβουμε τις αγκινάρες σε λεπτά φετάκια και τις βουτάμε γιά λίγο σε ένα μπωλ με νερό και χυμό λεμονιού.

 
- σε κατσαρόλα ψιλοκόβουμε τα φρέσκα κρεμμυδάκια (και τα πράσινα φύλλα τους), ρίχνουμε ελαιόλαδο και τα τσιγαρίζουμε πολύ ελαφρά.

- προσθέτουμε το ρύζι και το γυρίζουμε 2-3 λεπτά με ξύλινη κουτάλα, ως να γυαλίσουν καλά οι κόκκοι του.

- ρίχνουμε μέσα 1 ποτήρι νερό και χαμηλώνουμε τη φωτιά μας.

- στεκόμαστε πάνω απ' την κατσαρόλα κι ανακατεύουμε. 
όταν κοντεύει να τελειώσει το πρώτο υγρό, ρίχνουμε μέσα τις αγκινάρες και τον αρακά, αλατίζουμε και προσθέτουμε πάλι 1 ποτήρι νερό.

- ανακατεύοντας διαρκώς, προσέχουμε μόλις τελειώνει το νερό να προσθέτουμε πάλι λίγο, σε φωτιά μέτρια.





- συνεχίζουμε να ανακατεύουμε αργά, με υπομονή . 
μόλις το ρύζι μαλακώσει, χωρίς όμως να γίνει λαπάς, κλείνουμε τη φωτιά, το κατεβάζουμε και προσθέτουμε προαιρετικά ένα κομματάκι φρέσκο βούτυρο . σκεπάζουμε γιά 3-4 λεπτά την κατσαρόλα, να πιεί το φαγητό όλο το υγρό του.

- ρίχνουμε τον χυμό λεμονιού, ανακατεύουμε και προσθέτουμε ψιλοκομμένον άνιθο

 

- ραντίζουμε πάνω το τριμμένο τυρί





- και σερβίρουμε αμέσως στα πιάτα, τρίβοντας πάνω φρέσκο πιπέρι.



πρόκειται γιά ένα πιάτο αληθινά ανοιξιάτικο, ιδέα δροσερή αν σας αρέσει το ρύζι με τα λαχανικά της εποχής μέσα, αγκινάρες και αρακά, τα φρέσκα κρεμμυδάκια και τον μυρωδάτο άνιθο, το λεμόνι που ταιριάζει με όλ' αυτά τα υλικά και φυσικά το φρεσκοτριμμένο πιπέρι, που τονώνει το πιάτο !



καλό
σε ό, τι κάνετε !






Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

Κρέμα Καραμελέ σπιτική !

Κρέμα Καραμελέ σπιτική,
ψημένη στο φούρνο !

η συνταγή της θείας Δέσποινας

photos ερασι τέχνης


Αν σας αρέσει η κρέμα καραμελέ, να δοκιμάσετε να την φτιάξετε μόνοι σας στο σπίτι, στον φούρνο.
Φυσικά υπάρχουν κρέμες "στιγμής" στο εμπόριο, ευκολία γιά τους εργαζόμενους, εταιρείες που χρησιμοποιούν καλά υλικά, ανακατέψτε και βάλετε στο ψυγείο να παγώσει... Όλοι το έχουμε κάνει κάποια στιγμή ! 
Γνώμη μου είναι, πως δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα στη γεύση της "στιγμιαίας" κρέμ καραμελέ, με αυτήν που φτιάχνουμε μόνοι μας και την ψήνουμε στον φούρνο του σπιτιού μας !


Θα χρειαστούμε :

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑ :
1 φλυτζάνι ζάχαρη
5 φλυτζάνια γάλα
6 ολόκληρα αυγά
βανίλια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΑΜΕΛΑ :

1,5 φλυτζάνι ζάχαρη

Σιδερένια κουπάκια, όπου ψήνουμε μέσα την καραμελέ.
Αν δεν έχουμε, μπορούμε να την βάλουμε στην αντικολλητική φόρμα του κέϊκ ή ακόμα και σε στρογγυλό αντικολλητικό ταψάκι.




- Σε τηγανάκι βάζω το 1,5 φλυτζάνι ζάχαρη με δυό κουταλιές νερό και 2-3 σταγόνες λεμόνι.
Ανακατεύω ως να γίνει καραμέλα (μην την αφίσετε να γίνει πολύ μαύρη...).

Προσεκτικά γιατί καίει, ρίχνω την καραμέλα στα σιδερένια φορμάκια ή στον πάτο και στα πλάγια της φόρμας μου.


- Βράζω το γάλα και ρίχνω μέσα τη βανίλια και τη ζάχαρη.
Χτυπάω τα αυγά , τα ρίχνω λίγο- λίγο μέσα στο βραστό γάλα, ανακατεύοντας συνέχεια, γιά να μην κόψουν. Χτυπάω λίγο ακόμα.

- Ρίχνω την κρέμα μέσα στις φόρμες με την καραμέλα.


- Στο ταψί του φούρνου μου βάζω 2-3 δάχτυλα νερό. Το βάζω στον φούρνο κι ακουμπάω προσεκτικά μέσα τα φορμάκια μου. Ψήνω έτσι, σε μπαιν μαρί, γιά 1 ώρα, στους 180'.


- Βγάζω τα φορμάκια απ' τον φούρνο και τ' αφίνω να κρυώσουν.

Το γλυκό τρώγεται σε θερμοκρασία δωματίου ή κρύο, απ' το ψυγείο.

Όταν θέλω να σερβίρω, βοηθάω λίγο γύρω γύρω με ένα μαχαίρι και τουμπάρω την κρέμα μέσα σε πιάτο.

Γίνεται ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ !


-

Καλήν επιτυχία, σε ό, τι κάνετε !
 




Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Ζελέ χαμομηλάκι με άγριο τριαντάφυλλο

Χαμομηλάκι με Άγριο Τριαντάφυλλο !

 Πανάλαφρο, δροσιστικό Ζελέ



η βασική συνταγή είναι της κυρίας Εύης Βουτσινά
την βρήκα στο Αθηνόραμα 

photos ερασι τέχνης
Θα χρειαστούμε :
 
2 φλιτζ. αφέψημα χαμομηλιού *
2 κ. σ. ζάχαρη
3 κ. γ. ζελατίνη σκόνη
1 κ. σ. πέταλα αγριοτριαντάφυλλου *

*σημειώνω :
- βγήτε σε έναν κήπο να κόψετε 1-2 τριαντάφυλλα
- μεγάλες φλυτζάνες με αφέψημα χαμομήλι


Πρώτα χώρισα τα πέταλα κι έκοψα το κάτω-κάτω λευκό μέρος τους, που είναι λίγο σκληρό.
 


Χαμομήλι υπάρχει σε φακελλάκια, μα νομίζω είναι καλύτερα να βράσουμε φρέσκο. Το φρέσκο έχει την αυθεντική μυρωδιά.




Ενώ το αφέψημα είναι ακόμα καυτό, διαλύουμε μέσα τη ζάχαρη και τη ζελατίνη. 
Το αφήνουμε να σταθεί 10 λεπτά και μετά το ανακατεύουμε καλά και προσθέτουμε τα πέταλα. 






Βάζουμε το ζελέ στο ψυγείο και το αφήνουμε λίγες ώρες, μέχρι να στερεοποιηθεί.




Μετά το βγάζουμε και το χτυπάμε με το σύρμα, έτσι που να γίνει μικρά μικρά ψίχουλα. 
Το βάζουμε σε ποτήρι με ψηλό πόδι και το γαρνίρουμε με τα φυλλαράκια του δυόσμου.
 


Πρόκειται γιά μιά πρωτότυπη, πολύ δροσερή συνταγή.
Αν σας "ιντριγκάρουν" αυτές οι πρώτες ύλες, να την δοκιμάσετε !



Καλή Πασχαλιά εύχομαι, σε όλους !









Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Ντολμαδάκια γιαλαντζί

Τα Γιαλαντζί Ντολμαδάκια της Καθαράς Δευτέρας
και
της μαμάς μου
photos
ερασι τέχνης






Ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα έφτιαξα γιά πρώτη φορά στη ζωή μου πέρυσι, έτος 2014.
Και λαχανοντολμάδες ίσως δυό-τρία χρόνια νωρίτερα.
Απορώ γιατί δίσταζα τόσα χρόνια να φτιάξω αυτό το περίφημο φαγητό.
Ίσως γιατί εργαζόμενη και πολυάσχολη, το εύρισκα πάντα έτοιμο, τον χειμώνα τους λαχανοντολμάδες ξυνούτσικους, με υπέροχη κρέμα , τυλιγμένους απ' της μάνας μου τα χέρια και τα ντολμαδάκια γιαλαντζί απαραίτητα στο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας, με όλες τις λιχουδιές κοντά, πατάτες φούρνου, σπανακόπιτες, λαγάνα, γίγαντες στο φούρνο, χαλβά, σουπιές με σπανάκι, χταπόδι, καλαμάρια και θαλασσινά κάθε λογιώ.
Απαραίτητα στο πατρικό τραπέζι, ήταν θυμάμαι και τα κόκκινα ραπανάκια, δεν ξέρω γιατί, τους άρεσαν φαίνεται τα ραπανάκια και τα στόλιζαν πάντα κοντά στις καρδιές μαρουλιών, στις ελιές και στα φρέσκα κρεμμυδάκια.

Η αλήθεια είναι πως, όταν ήμουν παιδί, μα και αργότερα, μου άρεσαν πολύ οι συγκεντρώσεις , μικροί, μεγάλοι, αδέρφια, ξαδέρφια, φίλοι, στις γιορτές και τις σχόλες, συχνά και τις Κυριακές, πάντα ανοιχτό το σπίτι, να κάθονται πολλοί γύρω από ένα τραπέζι, τρώγοντας, κουβεντιάζοντας και πίνοντας κρασάκι.




Η χαρά των παιδιών ! Όταν οι μεγάλοι είναι απασχολημένοι με δικές τους συζητήσεις και θέματα, κι αφίνουν τα παιδιά ήσυχα και λίγο ανεξέλεγκτα.

Την Καθαρά Δευτέρα, ο πατέρας μας έφτιαχνε χαρταετό, που τον πετάγαμε ψηλά, στον Υμηττό. Όταν δεν τον έφτιαχνε μόνος του, τον αγόραζε κι ύστερα μας τον "ζύγιαζε" κι έφτιαχνε την ουρά από εφημερίδες.
Οι αετοί εκείνα τα χρόνια - της πρό Χριστού γεννήσεως μου φαίνονται !-, δεν είχαν καμμιά σχέση με τους πλαστικούς αετούς που ευρέως πωλούνται σήμερα.
Ο σκελετός τους ήταν κάπως βαρύς, φτιαγμένος από γερά, ξύλινα πηχάκια και το χαρτί τους ήταν κόλλες γυαλιστερές και πολύχρωμες, που εμένα τότε μου φαίνονταν πεντάμορφες !

Με εκείνη τη γεύση της πρώτης μέρας της μεγάλης νηστείας του Πάσχα, νοσταλγικά, αποφάσισα ότι επί τέλους ήρθε ο καιρός να φτιάξω και μόνη μου, εφέτος, τα γιαλαντζί ντολμαδάκια της Καθαράς Δευτέρας - και της μαμάς μου.
Σωστά ξυνούτσικα και νόστιμα έγιναν, γι αυτό και σας τα γράφω εδώ :



Χρειαζόμαστε :

1 βάζο φύλλα του εμπορίου - γιά 40 ή 50 ντολμαδάκια -, αν δεν έχουμε από τον περασμένο Μάϊο κόψει και φυλάξει στην κατάψυξη φρέσκα φύλλα.
1-2 ξερά κρεμμύδια
μερικά φρέσκα κρεμμυδάκια με το τρυφερό τους πράσινο
άνιθο
δυόσμο
1,5 φλυτζάνι του τσαγιού ρύζι, όχι σπυρωτό
2 φλυτζάνια του τσαγιού νερό
αλατοπίπερο
χυμό από 2 μεγάλα λεμόνια
ελαιόλαδο

Πρώτα φροντίζουμε τα φύλλα.
Αν τα έχουμε κόψει εμείς, τα βγάζουμε από την κατάψυξη, τα ζεματάμε σε νερό που βράζει και τα στραγγίζουμε καλά σε σουρωτήρι.
Αν είναι φύλλα του εμπορίου (κονσέρβα)  τα βγάζουμε προσεκτικά απ' το μπουκάλι τους , τα ξεπλένουμε καλά με άφθονο νερό και τα στραγγίζουμε σε σουρωτήρι.

 Σε κατσαρόλα τρίβουμε τα ξερά κρεμμύδια, ψιλοκόβουμε και τα φρέσκα με τα πράσινα φυλλαράκια τους και τ' αφίνουμε λίγο να πιούν το νεράκι τους.


κατόπιν ρίχνουμε στην κατσαρόλα ελαιόλαδο, τα γυρίζουμε λίγο,
ρίχνουμε και το ρύζι και το γυρίζουμε κι αυτό λίγο, να λαδωθεί καλά.





προσθέτουμε το νεράκι, ανακατεύουμε γιά 2-3 λεπτά, σβύνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε την κατσαρόλα με μιά καθαρή βαμβακερή πετσέτα και το αφίνουμε λίγην ώρα, να πιεί όλο το νερό. 




μετά από 10-15 λεπτά, ψιλοκόβουμε μέσα στο ρύζι τον άνιθο, δυόσμο και αλατοπίπερο.
ανακατεύουμε καλά και δοκιμάζουμε.

βάζουμε μπροστά μας τα στραγγισμένα αμπελόφυλλα, το ρύζι και την κατσαρόλα όπου θα τα βράσουμε




στρώνουμε στον πάτο της κατσαρόλας μιά στρώση φύλλα.
κατόπιν, απλώνουμε ένα φύλλο πάνω στην παλάμη μας, με την γυαλιστερή του πλευρά να ακουμπάει την παλάμη μας.
με μικρό κουταλάκι παίρνουμε ρύζι, το τοποθετούμε στην βάση του φύλλου (στο πλατύ μέρος), κλείνουμε από δεξιά, κλείνουμε από αριστερά, κλείνουμε και απ' την κάτω μεριά, σφίγγουμε ελαφρά το ντολμαδάκι πάνω απ' την κατσαρόλα και τα τοποθετούμε ένα - ένα στη σειρά, δίπλα το ένα με το άλλο.
συνεχίζουμε από πάνω και με δεύτερη στρώση.


ρίχνουμε από πάνω τον χυμό των λεμονιών
τα σκεπάζουμε καλά με ένα πιάτο λίγο βαρύ
ρίχνουμε λάδι
νερό
σκεπάζουμε την κατσαρόλα
κι ανάβουμε τη φωτιά σε μεσαία θερμοκρασία.

μόλις δούμε ότι πήραν καλή βράση, χαμηλώνουμε τη φωτιά κι αφίνουμε σκεπασμένα να σιγοβράσουν γιά 40 περίπου λεπτά.
κλείνουμε τη φωτιά, βγάζουμε προσεκτικά το πιάτο από μέσα και τα σερβίρουμε.

τα γιαλαντζί ντολμαδάκια , κατά τη γνώμη μου, τρώγονται καλύτερα όχι ζεστά.
τους ταιριάζει δίπλα ένα ωραίο, στραγγιστό γιαούρτι.



να είστε πάντοτε καλά !






Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Σουπιές με σπανάκι

Σουπιές με Σπανάκι γιά την Καθαρά Δευτέρα
photos
ερασι τέχνης




θα χρειαστούμε :

1 κ. σουπιές καθαρισμένες, κομμένες μικρά κομμάτια και στραγγισμένες


1 κ. τρυφερά σπανάκια, καθαρισμένα, πλυμένα
διάφορα άλλα χόρτα μυρωδικά, όπως π.χ. λάπατα , μυρώνια, καυκαλήθρες, παπαρούνες, άνιθο.


φρέσκα κρεμμυδάκια
1 ξερό κρεμμύδι
ελαιόλαδο
ντομάτα χυμό
αλατοπίπερο

ψιλοκόβω στην κατσαρόλα το ξερό κρεμμύδι, ρίχνω μέσα και τις σουπιές κομμένες κι ανακατεύω λίγο, να πιούν το νερό τους.
στο μεταξύ, ψιλοκόβω μέσα και τα φρέσκα κρεμμυδάκια και τα γυρίζω μαζί.
μόλις πιούν το νερό τους ρίχνω στην κατσαρόλα ελαιόλαδο και τα ανακατεύω πάλι γιά 2-3 λεπτά. 




 σβύνω με κρασί, αλατοπιπερώνω, ρίχνω τον χυμό ντομάτας, μιά πρέζα ζάχαρη, σκεπάζω το φαγητό, χαμηλώνω τη φωτιά και το αφίνω 20 - 25 λεπτά, ως να μαλακώσει η σουπιά.

όταν η σουπιά είναι έτοιμη, ρίχνω μέσα σιγά - σιγά τα σπανάκια ανακατεύοντας κι έπειτα τα μυρωδικά χόρτα.



τα χορταρικά δεν θέλουν πολλήν ώρα γιά να βράσουν. χρειάζονται 15 - 20 λεπτά.
επίσης αφίνουν υγρά, γι αυτό δεν βάζουμε άλλο υγρό στο φαγητό μας.



έτοιμο το παραδοσιακό, νηστήσιμο φαγάκι της Καθαράς Δευτέρας.




Καλή Σαρακοστή
σε όλους !








Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

αρνάκι κοκκινιστό με χυλοπίτες


αρνάκι κοκκινιστό στην κατσαρόλα
photos ερασι τέχνης

Ζητάμε από τον κρεοπώλη να μας κόψει το αρνάκι σε μερίδες.
Το ξεπλένουμε, το βάζουμε στην κατσαρόλα, ανάβουμε φωτιά και ψιλοκόβουμε ή τρίβουμε μέσα 1 ξερό κρεμμύδι. Τα γυρίζουμε λίγο να πιούν το νεράκι τους και κατόπιν ρίχνουμε ελαιόλαδο. Τα ξαναγυρίζουμε γιά λίγα λεπτά, ψιλοκόβουμε μέσα μιά σκελίδα σκόρδο και σβύνουμε πρώτα με ξύδι και ύστερα με κρασάκι.

Αλατοπιπερώνουμε, ρίχνουμε μέσα λίγους κόκκους μαύρο πιπέρι, 1 ξυλάκι κανέλα και 1 φυλλαράκι δάφνη.





Ενώ το φαγητό σιγά - σιγά βράζει, προσθέτουμε ντομάτα, μιά πρέζα ζάχαρη και νεράκι.





Κλείνουμε καλά την κατσαρόλα και αφίνουμε το αρνάκι σε σιγανή φωτιά, να μαλακώσει και να μελώσει.

Όταν το κρέας γίνει το βγάζουμε με ένα πηρούνι και το κρατάμε ζεστό στην άκρη.
Προσθέτουμε στην κατσαρόλα λίγο νερό και μόλις πάρει βράση ρίχνουμε μέσα τις χυλοπίτες.
Αφίνουμε να βράσουν μόνο γιά 1 - 2 λεπτά, σβήνουμε τη φωτιά και τις αφίνουμε σκεπασμένες πάνω στο μάτι.


Το φαγητό θα χυλώσει μόνο του.

Το σερβίρουμε με μπόλικο τριμμένο τυράκι, αμέσως μόλις γίνει, γιά να είναι μελάτο και όχι στεγνό.





καλήν επιτυχία
σας εύχομαι !